Jalkapäivä ruuhkasalilla

Hiphei!

Pitkästä aikaa treenikuulumisia! Eilen oli voimapainotteinen jalkapäivä. Menin vähän poikkeukselliseen aikaan salille ruuhka-ajan alettua. Kyllä siinä aika paljon kytiksellä sai olla, että löysi jonkin tyhjän paikan mihin mennä. Sain kuitenkin treenin hyvin suoritettua hieman liikkeitä ja järjestystä soveltaen. 

Tein taas takareidet alkuun, tällä kertaa kuitenkin vain lämmittelin maastavedoilla käsipainojen kanssa. Sitten siirryin kyykkyyn, mutta teinkin sen poikkeuksellisesti Smithissä. Ihan kivaa vaihtelua ja rauta liikkui ihan mukavasti. 

Jalkapäivä


Seuraavaksi olisi ollut vuorossa vipuvarsiprässi, mutta se oli varattuna. Onneksi vaakaprässi vapautui juuri sopivasti, kun olin saanut kyykyn tehtyä. Hyppelehdin sinne ja päätin, että hitsivitsipitsi tänään mennään eikä meinata ja latasin isot raudat pakkaan. Hyvin tuntui, kun tein vielä toistot lyhyillä stopeilla pohjassa. Fiilis oli huikee, kun polvikaan ei vihoitellut ja rauta taipui! 

Jalka päivä


Kuin taianomaisesti, reidenojennuskone vapautui, kun sinne päin vilkaisin. Ensin tein sarjaa 5 kiloa isommalla kuin viime kerralla, mutta koska olin päättänyt tänään olla vahva niin ihan piruuttani nostin vielä 5 kiloa lisää seuraavaan sarjaan. Ja ylläripylläri hyvin meni! Tästä alkoi pikkuhiljaa muodostua yksi lempitreeneistäni!

No sitten olisin mieluusti tehnyt maastavetoa, mutta koska kaikki tangot oli varattuna, menin tekemään takareisiä reidenkoukistuskoneeseen. En tykkää kauheasti tehdä tässä laitteessa kovaa sarjaa, sillä sen välitykset ja asetukset ei oo mulle mitenkään optimaaliset. Usein teen reidenkoukistukset vain lämmittelyksi tai pitkillä pumppisarjoilla. No mutta näillä oli tällä kertaa mentävä.

Seuraavaksi lähdin vähän keulimaan ja aloin tekemään pohkeita unohtaen, että vielä olisi ollut yksi liike takareisille. Pohkeet tein Smithissä seisten niin, että asetin levykiekot päkiöiden alle. Onneksi kuitenkin se unohdettu takareisiliike oli tarkoitus tehdä myös Smithissä. Olen pariin otteeseen täällä maininnut, että teen takareisiä joskus roikkuen Smithissä. Tämä saattaa kuulostaa hassulta, mutta näistä kuvista näkee millainen tämä liike on. 

Loppuun tein vielä pohkeita yhdellä jalalla levypainoa kädessä roikottaen. Ja koska fiilis oli niin hyvä treenin jäljiltä, niin tein vielä pari vatsalihasliikettä.

Sellainen jalkapäivä oli tällä kertaa 🙂 hyviä treenejä ja aurinkoista päivää kaikille!



Edellisessä tekstissä oli aiheena pakaratreenivinkit: Pakaratreeni 2

Ida Jemina

7 vastausta artikkeliin “Jalkapäivä ruuhkasalilla”

  1. Ei oo todellista.. Löysin blogisi tänään tavallisen surffauksen lomassa, ja rakastuin täysin! Ihanan positiivinen ja inspiroiva blogi 🙂 Hyviä vinkkejä salitreeneihin ja liikuntaan yleisestikin. Uusia postauksia odotellessa täytyy lukea aiemat (kunhan malttaisi käydä nukkumaankin jossain vaiheessa..heh 😉 ) !

    -Katja

    • Aivan mahtavaa! Kiitos paljon Katja 🙂 tosi kiva että viihdyt ja toivottavasti sait myös unen päästä kiinni 🙂

  2. Ihana tää sun viimeinen takareisiliike! Mut pakko myöntää et jos näkisin livenä niin katsoisin kyllä kolme kertaa että mitä ihmettä sinä puuhaat 😀 Ootko kokeillu sellasta GHR tapaista liikettä puolapuista jos teillä on sellaiset? Ihan sairaan hyvä liike takareisille 🙂

    http://punttimimmi.fitfashion.fi/

    • Haha se ottaa kyllä hyvin takareisiin vaikka hassulta saattaa näyttääkin 😀 oon kokeillu GHR:ää puolapuissa ja tykkään kyllä! Raskas liike ja tuntuu siellä missä pitää 🙂

  3. Hei! Onko sinulla joka treenin jälkeen lihakset kipeänä vai meneekö treeni perille ilman lihaskipua seuraavana päivänä? 😀

    • Heips Katja! Ei ole aina superkipeät vaikka useimmiten kyllä tuntee tehneensä 🙂 Viivästynyt lihaskipu ei kuitenkaan ole välttämätöntä kehityksen kannalta.

  4. Moi Ida! Mä kysyisin tällästä asiaa että millai voisin korvata kyykyn tangon painoilla salilla? Sali missä mä käyn on aina aika täynnä ja myös hyvin pieni, ja en pysty meneen kaikkien eteen tekemään niitä kyykkyjä vaikka haluisinkin. Kärsin nimittäin paniikki ja ahdistuskohtauksista ja kaikkien edessä kyykkääminen ahdistaa niin paljon että siitä tulee varma paniikkikohtaus. Tavoitteena olis siis pepun kasvatus, ja tiiän et kyykyillä se onnistuis. Nyt kun ei oo kuitenkaan mahdollista tehä kyykkyjä painoilla salilla niin olisko mitään muita yhtä tehokkaita liikkeitä olemassa? Kotona on myös isolla pihalla mahdollista soveltaa jotain, jos sulle tulee mieleen jotain. Vähän erikoinen ongelma, mutta toivottavasti keksit joitain muita liikkeitä!:) sulla on huippublogi, ja säki oot tosi mahtava! Mukavaa päivänjatkoo❤

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta