Jääpaladieetti

Noniin! Selailin nettiä ja törmäsin tähän artikkeliin. Nyt on keksitty loistava ratkaisu ihmisten ylipainoisuuteen – jääpaladieetti. Tässä dieetissä tulee rouskuttaa vähintään litra jäätä päivässä eikä ruokailu- tai liikuntatottumuksia tarvitse muuttaa ollenkaan. Mitä enemmän jäätä mussuttaa, sitä enemmän laihtuu! Loistavaa.



Miksi pitää aina keksiä jotain ihmeellistä, kun ei se laihduttaminen mitään rakettitiedettä ole?

On kyllä totta, että keho kuluttaa enemmän kaloreita silloin, kun se joutuu lämmittämään kylmää nestettä mahassa. Tästä aiheutuva energiankulutuksen nousu on kuitenkin todella vähäistä. ”Litra jäätynyttä vettä polttaa 160 kaloria” – ei sillä vielä kuuhun mennä.

2,8 kg näitä naamaan niin yksi berliinimunkki on poltettu

Ajatus siitä, että joku oikeasti rouskuttaisi kilokaupalla jäätä laihtumisen toivossa on aika huvittava. Aina ollaan etsimässä jotain ihmeratkaisua, joka mahdollistaisi laihtumisen ilman muutoksien tekemistä ylipainoon johtaneeseen elämäntapaan. Mistään ei olla valmiita luopumaan vaan rouskutetaan mieluummin vaikka jäätä kuin syötäisiin kohtuullisesti, terveellisemmin tai liikuttaisiin enemmän. 

Wall-E-leffassa liikunnan välttäminen oltiin viety uudelle tasolle

Nojoo, kunhan osui tämmöinen juttu silmään. Eiköhän vaan kaikki nautita liikunnasta ja terveellisistä ruuista niiden välttelyn sijaan!

Eilisestä haaverista tarinaa täältä: Epäonnenpäivä – voltteja pyörällä

Ida Jemina

3 vastausta artikkeliin “Jääpaladieetti”

  1. Olen yleensä tehnyt aamuaerobisen 30min ja illalla salitreeni. Nyt mulla alkoi työt, joihin meno on jo klo 6. Työ on melko fyysistä, siivoamista. Jos haluaisin tehdä aerobisen tulisi herätä jo aikaisin ja siinä kärsisivät unet. Kävelen kyllä työmatkan reippaasti molempiin suuntiin (yht. 2 x 15min = 30min päivässä). Riittääkö tämä vai miten toi aerobinen hoituisi? Tavoitteena pysyä kiinteänä ja saada lihasmassaa maltillisissa pluskaloreilla. Kiitos! 🙂

    • Moikka! Kulutuksesi varmasti nousee uuden fyysisen työn myötä ja kun myös kuljet työmatkat jalan niin en lähtisi lisäämään enää kulutukseen tähtäävää aerobista treeniä. Ei siis stressiä aamuaerobisista, tsemppiä salitreeneihin 🙂

  2. […] Sinällään IIFYM ei ole mitenkään erikoinen tai taianomainen tapa elää, vaan kyseessä on yksi makrojenseurantamalli muiden joukossa. Oikein käytettynä se on varsin toimiva sellainen, väärinkäytettynä vähemmän toimiva – selvästi fiksumpaa kuin tämä hullutus. […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta