Ikuinen ongelma nimeltään…

Sis. mainoslinkkejä

Niin kauan kuin olen treenannut salilla, on yksi asia ollut aina yhtä hankalaa. Eikä yhtään hävetä myöntää sitä. Tai no ehkä pikkaisen hävettää, mutta myönnetään silti.

Kyse on vetoremmien laittamisesta. Siinä missä toisen remmin saa kiristettyä ja asetettua hyvin tangon ympärille, jää toinen liian löysäksi ja päin vastoin. Välillä kun olen tuskastellut remmien kanssa turhautumiseen asti, pyydän lopulta treenikaveria kiristysapuihin.

versa-gripps
Trikoot täältä / Huppari täältä / Lenkkarit täältä

Raskaita painoja liikuteltaessa vetoremmit ovat kuitenkin olleet elintärkeitä. Niiden avulla sarjat eivät jää kesken otevoiman loppuessa tai forkut huuda hoosiannaa pitkissäkään sarjoissa. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin jättää setti sen takia kesken, että ote meinaa lipsua. Näin voi käydä vaikkapa selkätreeneissä, varsinkin siinä kohtaa kun sarjoja sekä liikkeitä alkaa jo olemaan useampia alla ja vielä vaan pitäisi jatkaa vetoja. Remmit voivat siis mahdollistaa paremman ja raskaamman treenin, kun kohdelihaksista saadaan puristettua enemmän irti.

Joissain liikkeissä ja joidenkin kohdalla remmien avulla voidaan myös saada treeni helpommin perille kohdelihakseen. Jos vetotreenit tuppaavat menemään turhan paljon käsille, voi otetta avustavasta treenivarusteesta olla huomattavaa hyötyä. Erityisesti esim. kulmasouduissa ja pitkissä taljavedoissa sekä toki myös maastavedoissa jne. vetoremmit voivat olla suuri apu. Ne ovat kuitenkin tosiaan olleet aina ärsyttävän hankalat saada nopeasti sopivalle kireydelle – ainakin tälle poropeukalolle!

Olen kuullut paljon hyvää versoista ja räpeltämiseen kyllästyneenä hankin nyt vihdoin itsekin sellaiset. Aivan mahtava keksintö! Todella helppo ja nopea asettaa tangon ympärille! Nyt loppui se säätäminen! Lisäksi nämä olivat mukavan tuntuiset ja pito oli parempi kuin remmeissä.

versa-gripp-Ida-JEmina
Tällaiset läpyskät

Oma käteni on pieni vauvan kämmen, joten tilasin tämän mallin. Mikäli sinunkin kätesi on pikkuruinen, suosittelen näitä. Jos taas olet suurempikätinen, kannattaa valita mieluummin tämä malli.

versa-grippsit

Joka tapauksessa, kyllä kelpaa, ei voi muuta sanoa! Onko täällä muita remmien kanssa taistelevia? Vai oletko kenties versojen onnellinen omistaja?

Edellisessä postauksessa: Treenaatko hyvällä tuntumalla – se ei vielä riitä!

Ida Jemina

19 vastausta artikkeliin “Ikuinen ongelma nimeltään…”

  1. Hommasin tänään ihan samanlaiset! 😄 Huomenna testaamaan selkätreenin kera.

  2. Ahh näitä himoinnut jo kauan, en oo kuullut muutakun hyvää tosi monelta. Veroremmien kans saa tosiaan temppuilla, joskus jo mietin että käytäntöjään edes oikein niitä kun niin hankalat laittaa völillä

    • Jep itse tuli myös jahkailtua aika kauan, vaikka muilta kuulikin ainoastaan positiivista palautetta. Suosittelen kyllä, nyt on paljon nopeampaa ja helpompaa eikä tanko lipsu turhia 🙂

  3. Versat on ehkä paras hankinta ikinä! Mietin pitkään raaskiiko niitä ostaa kun hinta siinä kipurajalla, mut kyllä muuten kannatti. Tuntumakin paranee huomattavasti kun ei tarvitse keskittyä siihen otteen pitämiseen, varsinkin selkätreeneissä tosi iso apu!

    • Moikka Jenna! Se on kyllä totta, että sitten kun noilla pääsee tekemään, niin voi todeta investoinnin kannattaneen!

  4. Hello!
    Kysymykseni ei liity kyseiseen postaukseen, mutta mitä mieltä olet maidottomasta ja viljattomasta ruokavaliosta? Noudatatko itse kyseistä ruokavaliota?
    Ja toinen, punnitsetko ruokasi yleensä?

    Kiitos vastauksestasi! 🙂

  5. Moi! puhuit joskus että päivän ruokailut voi jakaa myös 4 kertaan eli välipalan voi jättää pois ja syödä muut ateriat suurempina.. voitko selittää vähä tarkemmin
    ? 🙂

    • Moikka Essi! En ole varsinaisesti sanonut, että mikään tietty välipala pitää jättää pois. 4 kertaa päivässä on ihan hyvä tahti, kunhan niillä kerroilla syö riittävästi ja päivän ravinnetarpeet täyttyvät. Oleellista on syödä aterioilla riittävästi proteiinia, jotta lihasproteiinisynteesi pyörähtää kunnolla käyntiin. Kannattaa lukea aiheesta lisää tästä aiemmasta postauksestani: Mitä useammin syö, sitä parempi? Mikä on paras ateriarytmi?

  6. Eilen selkätreenin päätteeksi mielessä olikin, että pakko hankkia jonkun näköiset läpyskät käsiin. Puristusote kun ei aina meinannut riittää 😀 Aika kirpeä hinta tosin noilla… :/

    • Ehdottomasti kannattaa niin saa kaiken treenistä irti! Olen kyllä supertyytyväinen näihin 🙂

  7. Joo sama ongelma myös täällä suunnalla eli et ollut ainoa 😀 itse olen todella pitkään miettinyt olisiko versat hintansa arvoinen sijoitus. Paljon hyvää olen kyllä niistä kuullut 🙂

    • Jepulis, pitkään jahkailin minäkin mutta kyllä kannatti 🙂

  8. Hei! Tulin juuri uudeksi seuraajaksi tälle sun mahtavalle blogille! Piti kysymäni, voisitko antaa vinkkejä tai tehdä postauksen selkävamman (välilevynpullistuma lanneselässä) jälkeen treenaamisesta? Aloitin juuri sairausloman jälkeen salitreenit uudelleen ja epäilen ohjaajani kykyjä ottaa huomioon rasituspohjainen vammani joka kaipaa erityistä kuntoutusta. Kiitos jo etukäteen 🙂

    • Hei Saana! Mahtavaa, että lähdit seuraamaan! Kiitos postaustoiveesta, välilevynpullistuman kanssa treenatessa pitää kyllä ottaa tietyt asiat huomioon. Suosittelen ensisijaisesti hakeutumaan asiasta enemmän perillä olevan henkilön ohjaukseen, mikäli tämänhetkinen ohjaus tuntuu epäilyttävältä – on tärkeää, ettei tilanne pahene entisestään. Tsemppiä paljon! 🙂

  9. Itse hankin muutama viikko sitten ja rakastuin täysin! Ja nyt uskaltaa esim. mavessa laittaa enemmän painoa tankoon kun ei tarvitse pelätä otteen lipsumista 🙂 Itsellä kans tuo fit-malli ja todella hyvän tuntuinen,

    • Eihän! Loistavaa! Tämä fit-malli kyllä istuu käteen kuin nakutettu! Mahtavia treenejä, ei kun mavessa ennätyksiä rikkomaan 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta