Herkulliset proteiiniletut – vaihtelua keittiöön

Sis. mainoslinkkejä

Tursuaako kana ja riisi jo korvista? Ovatko ideat keittiössä loppu? Minulta on toivottu hyviä reseptejä, joilla saisi vähän vaihtelua niihin arjen perusruokiin. Netti on pullollaan kaikenlaisia reseptejä, mutta usein niissä keskitytään vain makuun – ei ravintosisältöön. Nyt on luvassa resepti, joka on herkullinen, mutta myös terveellinen!  

Itse rakastan pinaattilettuja, mutta valitettavasti kauppojen valmiit ohukaiset eivät ole ravintosisällöltään sitä maailman parasta antia. Onneksi hätä ei ole tämän näköinen! Ihania, herkullisia ja rapsakoita lettuja voi tehdä hamppuproteiinijauheesta.

Hamppuproteiini sisältää runsaasti laadukasta proteiinia ja kuitua sekä lisäksi hyvässä suhteessa omega 3 ja 6 rasvahappoja. Erityisesti urheileville se on loistava proteiinin lähde. 

Letut ovat helppoja valmistaa ja aikaa niiden tekemiseen menee todella vähän.

 


Tarvitset:

25g hamppuproteiinijauhetta, Löytyy täältä
100g maitoa
2 kananmunaa
5g psylliumia, löytyy täältä
10g jauhoja (tumma gluteeniton)
Ripaus suolaa, käytin tätä
Neitsytkookosöljyä paistamiseen, löytyy täältä

Sekoita kaikki aineet keskenään kulhossa ja paista kookosöljyssä. Paista molemmin puolin. Voit tehdä joko useamman pienen letun tai sitten yhden isomman ja paksumman. 

Nauti joko sellaisenaan tai puolukkahillon ja maitolasillisen kanssa. NAM!

Reseptistä tulee yksi täyttävä annos. Sen ravintoarvot ovat seuraavat: 30g proteiinia, 15g hiilihydraattia ja 19g rasvaa. Kaloreita on 360 mikä on lähes puolet vähemmän kuin esimerkiksi vastaava annos einespinaattilettuja!



Eikun makunystyröille nautiskeltavaa hamppuproteiinista! 🙂 

Edelliseen kirjoitukseen pääset tästä: Pepputreeni 3 – peppuun muotoa

 

Ida Jemina

15 vastausta artikkeliin “Herkulliset proteiiniletut – vaihtelua keittiöön”

  1. Kiitos tästä reseptistä 🙂 just mietin miten hoidan huomisen ruokailun treenin jälkeen kun en voi ruokaa lämmittää, niin teenkin näitä aamulla mukaan. Voi varmasti syödä kylmänäkin + hedelmää. Ja tässä ei ollu banaania,pelastus, koska ei mulla just ollu niitä kotona!! 🙂 -paula-

  2. Moikka,

    Kiva resepti, täytyykin lähteä vähän kauemmas kalaan ja hakea kaupungilta erikoisliikkeestä noita raaka-aineita!!
    Täytyy sanoa, että oot kyllä upee mimmi ja ihailen todella! Niin ihana kroppa sulla ja etenkin toi takaosasto ja kiinteä vatsa. Toimit mulle kyllä supermotivaattorina noin niinku ulkoisesti ja vieläpä kirjoitatkin hyvin, joten juttuja on kiva lukea. Ehkäpä mä vielä saan nää ylimääräiset 10 cm pois tästä vatsalta, niin voisi olla itseensäkin tyytyväinen 🙂

    Teskuin Mirkku

    • Moikka Mirkku! Nämä ovat kyllä herkullisia, kannattaa kokeilla 🙂 kiitos paljon ihanasta kommentista! Et uskokaan kuinka paljon taas omat sanasi motivoivat minua 🙂 Tsemppiä!

  3. kuinka usein dieettaat ja kuinka pitkään? ja vastapainoksi offilla kasvatat lihasta?

    • 25g hamppuproteiinijauhetta on vähän alle puoli desiä. 100g maitoa on 1 dl. 5g psylliumia on noin 1 tl. 10g jauhoja on 2/3 ruokalusikallista 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta