Heikkoudet ja vahvuudet kropassani ja luonteessani

Viimeksi puhuttiin heikkouksista ja niiden tunnistamisesta. Siinä missä omien heikompien osa-alueiden löytäminen on tärkeää, myös vahvuuksien tiedostaminen on vähintään yhtä olennaista. Näitä juttuja ei välttämättä ole aina helppoa katsoa silmästä silmään, mutta jos sen onnistuu tekemään, voi itsensä kehittäminen alkaa. Niinpä ajattelin listata ylös tämän hetken 3 heikkoutta kropassani ja luonteessani samoin kuin 3 vahvuutta kropassani ja luonteessani.

quads

On tärkeää muistaa, että vain omien heikkouksien kaiveleminen on olennaista, ei toisten. Sillä ei ole merkitystä, jos samalla salilla käyvällä tytöllä on pienet hauikset tai jos naapurilla on iso peräsin. Oma peli. Toisaalta sekin on hyvä pitää mielessä, että siinä missä omaan makuun käsiä voisi vielä kasvattaa, voivat ne toisen mielestä olla jo ihan liian isot. Tärkeintä onkin tehdä omaa juttuaan ja keskittyä itsensä kehittämiseen. Ei miettiä, mikä toisella on paremmin tai huonommin. Koko jutun ideana on oman itsensä kehittäminen niin henkisesti kuin fyysisesti.

face-pull

Tässä omat listaukseni:

3 heikkoutta kropassa

Selkä
Takaolkapäät
Trapsit

3 heikkoutta luonteessa

Kärsimättömyys
Jääräpäisyys
Stressaaminen

3 vahvuutta kropassa

Jalat
Peppu
Vyötärö

3 vahvuutta luonteessa

Iloinen asenne
Määrätietoisuus
Jämptiys

Uskallatko lähteä oman itsensä tutkisteluun mukaan? Listaa kommentteihin 3 omaa heikkouttasi ja vahvuuttasi niin kropassasi kuin luonteessasi.

Edellisessä postauksessa lisää ajatuksia aiheesta: Mitkä ovat heikkoutesi?

Ida Jemina

19 vastausta artikkeliin “Heikkoudet ja vahvuudet kropassani ja luonteessani”

  1. Siiiis mulla on aivan samat heikkoudet luonteessa ku sulla! XD mut vahvuudet on varmaankin positiivisuus, reippaus ja empatiakyky! Kropassa vahvuudet on selkä,ojentajaa, takaolkapäät ja heikkoudet hauis, vatsa ja etureidet. Mut pakko kysyä mikä sun enkka on kyykyssä mavessa ja penkissä? 🙂

    • 😀 Voi ei siellä siis toinen kärsimätön jääräpää! 😀 Hei kiva kun lähdit leikkiin mukaan! Enkkoja tai ykkösiä en ole koskaan ottanut 🙂

  2. On todella hyvä taito osata listata vahvuuksiaan kuin myös heikkouksiaan! 🙂 sinulla tämä taito on! Itse joutui aika kauan miettimään mitkä ovat minun heikkoudet ja vahvuudet… Tässä ne nyt ovat:

    -Heikkoudet luonteessa:
    ☆kärsimättömyys
    ☆jonkinlainen ”bitchiys”
    ☆stressaaminen
    -Heikkoudet kropassa:
    ☆vatsa
    ☆olkapäät
    ☆selkä
    -Vahvuudet luonteessa:
    ☆iloisuus
    ☆myötätuntoisuus
    ☆ihmisrakkaus
    -Vahvuudet kropassa:
    ☆pylly
    ☆pohkeet
    ☆hauis

    Siinäpä ne… 😉

  3. Heikkoudet kropassa
    – Jenkkakahvat
    – Pienet pohkeet
    – Pienet tissit
    Vahvuudet kropassa
    + Peppu
    + Olkapäät
    + Pienet tissit XD
    Heikkoudet luonteessa
    – Stressaaminen
    – Kärsimättömyys
    – Jääräpäisyys
    Vahvuudet luonteessa
    + Vahva itsetunto
    + Aikaansaavuus
    + Positiivisuus

    Kiva haaste 🙂

    • Kiva kun pidit ja kiva kun osallistuit Tytsy! 🙂

  4. Moikka
    Pistipä miettimään……hyvä niin.
    Vahvuudet kropassa
    -Etu-ja takareidet
    -Pakarat
    -Olkapäät/hartiat
    Vahvuudet luonteessa
    -Päättäväisyys
    -Kova sisukkuus viedä asiat loppuun
    -Positiivisuus
    Heikkoudet kropassa
    -Selkä
    -Vatsa
    -Ojentajat
    Heikkoudet luonteessa
    -Se jääräpäisyys
    -Tyytymättömyys tiettyihin asioihin
    -Stressaan liikaa
    Paljon ois vielä löytynyt,mutta tuossa nyt varmaan pinnalla olevat asiat. Aika mielenkiintoista ja herättävää miettiä kyseisiä asioita.
    Apua….nytkin stressaan alkavasta lomasta, kun tulee 2viikon tauko kuntosalitreeneistäVoi minua

    • Tällaisten asioiden pohdiskelu aika ajoin pistää kyllä miettimään sen hetkistä tilannettaan. Kiitos osallistumisesta senkin stressipussi<3 nyt vaan aivot hetkeksi narikkaan ja lomasta nauttimaan! 🙂

  5. Olen omasta mielestä ihan hyvässä kunnossa muuten (lukuunottamatta höllyviä reisiä ja peppua), niin en tiedä kannattaako minun aloittaa sillä dieetillä, koska kuitenkin onhan meillä melkein kaikilla höllyvää vähän sielä sun täälä edes pikkiriikkisen, koska ei nämä minunkaan reidet mitkään super läskit ole. 😀 Mutta hei sanos sinä, aloittaisitko sinä minuna laihduttamisella vai suorinta tietä vaan kohti salia. Mutta jos kuitenkin dieettaisin, niin oisko mitään keinoja miten sais sen rasvan palamaam vain täältä jalkojen puolelta?

    • Salilla käyminen kannattaa aloittaa joka tapauksessa aloittaisi dieettiä tai ei. Jos rasvaa ei ole kamalan paljoa niin toki silloin kannattaa tähdätä lihasmassan kasvuun dieetin sijaan 🙂 Paikallisnen rasvanpoltto ei ole treenin keinoin mahdollista vaan rasvaa palaa ihan kaikkialta 🙂

  6. Vahvuudet:
    Kropassa: Peppu, ojentajat ja taka-olkapäät
    Luonteessa: Pitkäjänteisyys, rauhallisuus ja kiltteys

    Heikkoudet:
    Kropassa: Keskivartalo, alaselkä ja takareidet
    Luonteessa: Jääräpäisyys, kiltteys (jään vahvaluonteisempien jyräämäksi 🙁 ) ja neuroottisuus 😀

    Täytyy kyl sanoo et niinä päivinä ku ei sali kiinnosta ja tuntuu ettei oma projekti etene niin täältä saa inspipotkun peräsimeen. Kiitos myös hyvistä treenivinkeistä! 🙂

    Oiskohan sulla aikaa heittää vinkkiä mun ongelmaan? Oon 163/57, rasvaprosentti 23 (5/2015). Treenaan kolmijakosella (jalat, rinta+olka+ojentaja, selkä+ hauis, vatsat ujutettuna yleensä jalka ja rintatreenin loppuun) 4-6 kertaa viikossa ja siinä sivussa lenkkeilen jonkin verran. Kalorit lepo päivänä 1400 ja treenipäivänä 1600. Ruoka on puhdasta, paljon vihanneksia, protskuu kanasta, maitotuotteista ja munasta. Rasvat tulee osaksi maitotuotteista, sit pähkinöistä ja öljyistä. Hiilarit suunnillee 100g lepopäivänä ja hiilairt koostuu lähinnä aamupuurosta, vihanneksista, marjoista ja treenin jälkeen ruuassa on perunaa, riisiä tai pastaa. Ruokapuoli sikäli pitäisi olla kunnossa?
    Rasvaa tässä yritän kovasti poltella mutta mun mielestä tää homma ei nyt etene oikeen siihen tahtiin kun haluisin sen etenevän. Mä en kovin innoissani harrasta aerobista: salilla välillä juoksen juoksumatolla ja sit teen jonkusen kävelylenkin viikkoon + toki se kuuluisa hyltyliikunta. Oon pyrkiny polttamaan rasvaa lähinnä nopeatemposella treenilla ja lyhyillä palautuksilla. Mutta tulokset nyt ei oikee puhu puolestaan.
    Oon epäillyt, että a) joko syön liian vähän b) treenaan liikaa syönteihini nähen c) treenaan väärin tavoitteisiini ja syönteihin nähden. Pitäisikö vähentää punttia ja panostaa aerobiseen? Syödä enemmän?

    Ärsyttää 🙁 Ois kiva jos ehtisin jotakin ideaa heittämään ^^Ite on jotenkin kuplassa tän homman kanssa että alkaa kaipaan jo vähä ulkopuolista perspektiiviä asiaan 😀

    • Kiva kun lähdit mukaan Satu! Ja kiitos! Ihan huikeeta kuulla jes! 🙂

      Sen enempää taustoja tietämättä on vaikea sanoa, mistä homma kiikastaa. Rasvan palamiseen vaikuttavat lukuisat tekijät, johon kuuluu myös aika ennen dieettiä, stressin määrä, makrot, kuidun määrä, liikunnan laatu yms. Kuluttavan liikunnan lisääminen saattaa auttaa. Liikuntaa en lähtisi vähentämään. Paljon tsemppiä!

    • Ah, kiitos vastauksesta :3

      Olen helposti stressaantuvaa sorttia ja tällä hetkellä se kyllä näkyy huonosti nukutuissa öissä (en nuku tällä hetkellä kuin lääkittynä, muuten nukahtamiseen menee 3-4 tuntia vaikka ois rättiväsy). Toki tämä hidastaa palautumista… mutta en oikein ole löytänyt tähän ratkaisua kun homma on vähän periytyvääkin ja stressi pahentaa varmasti… 🙁

      Taustoista: Entinen on-off urheilija, joka söi mitä huvitti (ja juopotteli lähes joka vkl), hurahti vuosi sitten urheiluun, pisti ruokavalion uusiksi ja viinakin on jäänyt lähes kokonaan. Marraskuusta asti on vedetty sata lasissa, ennen sitä salilla tuli käytyä 2-3 kertaa viikkoon + lenkkeilyt yms 😀 Painoa on tippunut vuodessa n. 6 kiloa ja senttejä karissut kropasta yli 30 (joskin reisiin ja hauiksiin senttejä on tullut JESS). Että on tässä aikaankin saatu paljon ja kroppa on muuttunut paljon enemmän kuin kilot antaisivat ymmärtää, mutta jotenkin toivoisin että muutos olisi suurempi 🙁 Nälkä kasvaa syödessä, olenko sitten vain kärsimätön? 😀

      Täytyy sanoa että kuidun määrään en ole edes tajunnut kiinnittää huomiota :S No, ne viljatuotteet mitä käytän on täysjyvää, aamulla puuroa ja paljon vihanneksia. Välillä oon lisäillyt rahkaan tai puuroon vehnälesettä… makrot muuten on suunnillee rasvat 50/ hiilarit 100/150 (treenipäivä)/proteiini 100/120(treenipäivä). Palarina 40g wheytä + 20g hiilaria. Huono oon juomaan vettä, mutta yritän sen pari litraa lipittää päivän mittaan.

      Luin sun postauksen metabolic damage ja sieltä kyllä sai aika paljon uusia ajatuksia tähän hommaan. Voisi toisaalta olla ihan hyvä unohtaa ne tavoitteen kiperämmästä kropasta hetkeksi ja keskittyä saamaan noi stressitasot alemmas ja aineenvaihdunta kunnolla käyntiin (kun se vaikuttaa hidastuneen). Ajattelin nyt toistaiseksi nostaa kaloreita 50 kalsua/viikossa ja koittaa päästä pikkuhiljaa treenipäivän kaloreissa sinne 2000-2200 tasolle ja katsoa vetäisikö sitten jotakin kiristely dieettiä kun kroppa pelittää taas. Kuulostaako järkevältä? Toki tässä pelottaa että heti läsähtää ja kroppa ottaa läskiä saman tien… 😀 Oh no…

      Tulipas kauhia romaani taas, koita jaksaa 😀

    • Eipä mitään! Stressi ja unettomuus vaikuttavat huomattavasti kehon toimintaan, joten syy stoppiin voi löytyä ihan jo pelkästään niistä. Ei ole huono idea ollenkaan yrittää nyt laskea stressitasoja. Terveys ennen kaikkea! 🙂 Kiva, että luit metabolic damage – postauksen. Pikkuhiljaa kaloreita nostamalla kunto ei pääse heti löystymään ylettömästi. Reverse vaatii itsekuria, mutta kärsivällisyys palkitaan! 🙂

  7. Heikkoudet kropassa:
    – Selkä
    – Ojentajat
    – Takareidet

    Heikkoudet luonteessa:
    – Kärsimättömyys
    – Stressaaminen
    – Jonkinlainen tyytymättömyys

    Vahvuudet kropassa:
    – Peppu
    – Vatsa
    – Pohkeet

    Vahvuudet luonteessa:
    – Tunnollinen
    – Iloisuus
    – Päättäväisyys

  8. Heikkoudet luonteessa:
    – Kontrollifriikkeys
    – Stressaaminen
    – Kärsimättömyys
    Vahvuudet luonteessa:
    – Kiltteys
    – Empatiakyky
    – Hyväsydämisyys
    Heikkoudet kropassa:
    – Vyötärö
    – Ryhti
    – Reidet
    Vahvuudet kropassa:
    – Pitkät jalat 🙂
    – Sopusuhtaisuus
    – Hauis

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta