HALUANKO LASTA?

*Sisältää mainoslinkkejä

Alright! Te kysyitte – minä vastasin! Nopeimmat snapissä heittivät ilmoille mitä mielenkiintoisempia kysymyksiä lapsien hankkimisesta outoihin tapoihin, aineenvaihdunnan kiihdyttämisestä tanssitaitoihin. Annetaan palaa! 

MITÄ TEET ILLALLA VIIMEISIMPÄNÄ KUN OOT MENOSSA NUKKUMAAN? / AAMULLA KUN HERÄÄT? 🙂 

Ennen nukkumaanmenoa asetan ainakin herätyksen! Yleensä katon padilta myös jonkun rennon videon Youtubesta 🙂 Aamulla taas moikkaan ekana koiria, kun ne on niin fiiliksissä. Varsinkin Sisu on aivan sekaisin, kun kuulee että herätään.

MIKÄ ON SUN OUDOIN TAPA, MISTÄ KUKAAN MUU EI EDES TIEDÄ? 😀

Jos syön jotain täytekeksiä, en koskaan haukkaa sitä normaalisti vaan syön jokaisen osan erillään. Treeniinkin liittyy joitain outoja tapoja, jotka voi tsekata täältä: OMITUISET TREENITAPANI – MUITA WEIRDOJA?

MITEN SAADA AAMU TAI PÄIVÄ KÄYNTIIN MAHDOLLISIMMAN TEHOKKAASTI?

Ulkoilulla tai treenillä. Jos ei ole aikaa niihin, niin lyhyellä verryttelylläkin saa aika paljon aikaan. Ei ole niin tuhnuinen fiilis. Tiedän, että aamuisin liikkuminen voi olla viimeinen asia mitä haluaa tehdä, mutta virkeyteen sillä on todella suuri vaikutus. Kyllä siinäkin tietysti herää, kun pakkasessa räkäposkella rämpii koirien kiskottavana 😀 Aamupala on itselleni myös sellainen juttu, mitä en lähtisi skippaamaan! Siihen kylkeen vielä viherjuoma, niin kyllä lähtee!

MITEN TEHOSTAA AINEENVAIHDUNTAA? 🙂

Tässä maltti on valttia eli pikkuhiljaa lähdetään kasvattamaan annoskokoja. Jos kroppa toimii hitaasti ja on tottunut syömään vähän, ei liian suuria muutoksia kannata tehdä kerralla. Energiamääriä voi nostaa esimerkiksi viikoittain ja näin antaa aineenvaihdunnalle aikaa sopeutua tilanteeseen. Sama henkilö voikin kuluttaa enemmän tai vähemmän ilman liikuntojen lisäämistä, riippuen siitä minkälaiseen energiamäärään on sopeuduttu.

OSAATKO TANSSIA HYVIN? TARKOTAN SIIS ESIM. VALSSIA, TANGOA JA TÄMMÖSII 😀

Hahaa perusvalssi menee, mutta auta armias jos lähden twerkkaamaan! Sen todistavat näkevät seuraavana yönä vain painajaisia 😀

TYKKÄÄTKÖ KÄYTTÄÄ MAUSTEITA RUUISSA? JA MITEN MAUSTAT ESIM. KANAA 🤔😇

Tykkään! Valkosipuli on lemppari! Sen tuoksusta tulee aina viikonloppu mieleen. Eniten käytän chiliä, valkosipulia ja mustapippuria. Kanaa tykkään joskus maustaa myös intialaisittain käyttäen esim. jauhettua korianteria, kurkumaa ja kuminaa.

MILLÄ KAMERALLA OTAT KAIKKI SUN INSTAGRAMKUVAT YMS?

Se on hyvä kysymys ja sitä kysytäänkin aina välillä! Tein tästä oman postauksen, jossa kerron kaikki ja näytän myös esimerkkejä siitä, millä kameralla on kuvattu mikäkin kuva 🙂 -> NÄILLÄ KUVAAN KUVANI

MIKÄ AUTO SULLA ON? 😂😎😎 OON AINA AATELLU ET SUL OIS BEMARI JOTEN KERROPA MIKÄ SULLA ON OIKEESTI! 😝❣️

Oikein arvattu 🙂

JOS SIUN PITÄISI VALITA YKS URHEILULAJI JA YKS MUU KUN URHEILULAJI MITÄ ALKAISIT HARRASTAMAAN NIIN MITÄ NE OIS?

Hyvä kysymys! Hmmm pienenä mietin tosissani, että olisin vaihtanut luistelun balettiin, mutta näillä venyvyystaidoilla siitä ei olisi kyllä tullut mitään 😀 Nyt olisi kiva harrastaa sählyä! Ihan paras laji! Tai sitten jotakin tanssia niin alkaisi se twerkkaaminenkin luonnistumaan hahaa!

Jos taas pitäisi valita jokin ei-urheilulaji, niin lyö aika tyhjää. Koirien kanssa voisin harrastaa jotain sienien etsintää 😀 onko kukaan käynyt sellaisella kurssilla?

HEII TÄÄ EI OO NOPEIN KYSYMYS VARMASTI 😅 OON VAA MIETTINYT ET ONKO SUL KOSKAA PAIKAT KIPEENÄ ELI KÄYTKÖ FYSIOTERAPIASSA TAIKKA HIEROJALLA? JA MITEN PYSTYT OLEE AINA NOIN PIRTEE!!

Hah ihan ekaks – valitettavasti en oo aina pirtee! 😀 mutta yritän! Ja vastaus tuohon on oikeastaan aika simppeli. Itsellä ja sitä kautta muilla on paljon kivempaa olla, kun ei ole naama väärinpäin. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö sellaisiakin hetkiä tulisi, mutta pyrin näkemään efforttia siihen, etten masentelisi asioista joille en voi mitään tai valittaisi turhasta. Jos jokin nyppii, yritän miettiä miksi nyppii ja mitä sille asialle voisi tehdä. Pahinta on jäädä makaamaan huonoon fiilikseen koko päiväksi. 

Ja paikat on toki kipeinä aina välillä ja etenkin uuden ohjelman alettua huh! Käyn aika harvoin hieronnassa, mutta yritän sitäkin useammin vaivata miestä tällä asialla!

 

Saumattomat trikoot täältä

HALUATKO OMAA LASTA? JOS JOO NIIN MINKÄ IKÄISENÄ?

Haluaisin jossain vaiheessa, mutta en vielä. Mitään tiettyä määrättyä ikää ei ole suunnitteilla ja eihän sitä koskaan tiedä siunautuuko niitä ylipäätään. (Mulla on leikkauksessa sattumalta löydetty endometrioosia, joka paljastui dermoidin poiston yhteydessä. Siitä voi lukea lisää täältä: Mitä leikkauksessa paljastui? Hiuksia ja hampaita mahassa?). Tällä hetkellä muksuja ei ole vielä suunnitteilla ja mutta tulevaisuudessa pari mukulaa ja siihen päälle vielä yksi iltatähti niin olisi mun mielestä aika jees!

KANNATTAAKO ENNEMMIN TREENATA 2-JAKOISELLA  VAI 3-JAKOSELLA? ELI PERIAATTEESSA OLISKO PAREMPI ET LIHAS SAIS KERRALLA ENEMMÄN ÄRSYKETTÄ JA VÄHÄ HARVEMMIN VAI KERRALLA VÄHEMMÄN ÄRSYKETTÄ JA VÄHÄN USEEMMIN? 

Hyvä kysymys! Yksi olennaisimmista jutuista jakoja valitessa on miettiä, kuinka tiheätahtiseen treenaamiseen on mahdollisuus. Jos aikaa saliharrastukselle irtoaa vaikka kahtena päivänä viikossa, on paikallaan suosia harvaa jakoa, jotta lihasryhmäkohtainen treenifrekvenssi toteutuu järkevällä tasolla. Esim. tässä tapauksessa 2-jakoinen toimisi paremmin kuin 3-jakoinen, koska jälkimmäisessä samojen lihasryhmien treenien välit olisivat jo turhankin pitkiä. Kaksi kertaa viikossa treenatessa lähtisin todennäköisesti itse tekemään vieläkin simppelimmin 1-jakoisella, jolloin koko kroppa pääsisi pari kertaa viikossa kunnolla töihin.

Jos taas treenaa esim. neljä kertaa viikossa voi jako sekä kahteen että kolmeen toimia ihan hyvin. Kaksijakoisella tulisi siis lihasryhmäkohtaisesti vähemmän treeniä kerralla kuin kolmijakoisella, mutta toisaalta treeniä tulisi useammin. Vastaavasti kolmijakoisella treeniä tulisi samalle lihakselle harvemmin, mutta yhdellä kertaa on mahdollista työstää kokonaisvaltaisemmin kunkin treenipäivän lihasryhmiä. Kummassakin vaihtoehdossa on puolensa eikä toinen ole yksiselitteisesti toistaan parempi. Jokaisessa jaossa on aina omat heikkoutensa – kaikkia hyviä vaihtoehtoja kannattaakin hyödyntää vuorollaan. Vuositolkulla samalla jaolla hinkkaaminen ei siis johda parhaisiin tuloksiin, vaan sen sijaan sopivin väliajoin treenikuvioita vaihtelemalla voi saada vauhtia kehitykseen. On kuitenkin hyvä huomioida, että treenijakoja ja sen myötä myös ohjelmia voi vaihdella liiankin usein – mieluummin parin kuukauden kuin parin viikon välein.

Kiitos kysymyksistä ja superia päivää kaikille! Ja pssst!! Enää 3 päivää Strong and Curvy ADVANCED julkaisuun! Huh! Sunnuntaina julkaistaan tehokkain treenivalmennukseni, joka on juuri sinulle joka olet jo päässyt treenien makuun mutta kaipaat vieläkin parempia tuloksia! Tässä otetaan just ne mun menetelmät käyttöön joilla jo kehittynytkin saavuttaa uutta tulosta 😈 🍑👌 Ei aloittelijoille! Kohta mennään – en malta odottaa!!!!😍🔥💥

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: 7 KÖMMÄHDYSTÄ SYÖMISISSÄ – NÄISSÄ MÄTTÄÄ USEIMMITEN

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina 
Instagramissa: @idajemina 
Facebookissa: Ida Jemina

Ida Jemina

11 vastausta artikkeliin “HALUANKO LASTA?”

  1. Oon opettanut koiralleni sienien etsimisen. Ihan paras harrastus! Koira saa onnessaan tehdä töitä ja ite saan raitista ilmaa ja ruokaa. Vielä kun tolla koiralla olis peukalo ja pinsettiote, niin sujuis sienien putsauskin sutjakkaammin 😀
    Suosittelen nenätöitä kaikille koirille. Väsyttää kovimmankin sähikäisen tosi hyvin. Kannattaa ainakin kokeilla!

    • Siis ihan super! Mäkin haluaisin opettaa! Kuinka kätsyä ja hauskaa!! Hahah toi pinsettiote ois kyllä aika bueno 😁

  2. Mä oon käynyt koiran kanssa sienikurssin Espoon koirakoulussa. Rudolf oli tuolloin vasta 15 viikkonen natiainen, kun kurssi järjestettiin, mutta kurssienhan ajatuksenakin on enemmän antaa omistajalle ne avaimet käteen, jolla lähtee koiraansa opettamaan. Nyt 2,5-vuotiaalla Rudolfilla menee sienestys tosi hyvin! Sienikausi on kuitenkin melko lyhyt, joten pidetään ympäri vuoden taitoa yllä etsimällä pakastettuja sieniä joko kotoa tai koirapuistosta 🙂 Kuten ylläoleva mainitsikin, niin haistelutehtävät tosiaan saavat koiran uuvuksiin, eikä tarvitse kovinkaan kauan edes tehdä 🙂 Sienten (kantarelli, suppilovahvero, mustatorvisieni) lisäksi oon opettanut etsimään mun avaimet ja kännykän! 🙂

    • Voiii ihana pieni <3 Siis niin mahtava kuulla! Ja ihan supertaito tuo avaimien ja kännykän etsiminen! Me ollaan kotona piiloteltu leluja etsitty niitä, mutta olis just kiva viedä tää astetta haastavammalle tasolle 🙂

  3. Oisko sulla jotain kehonpainoliikkeitä yläpeppu-alaselkä-alueelle? Selkää on muutenkin vaikee treenata kehonpainolla niin siihen kaipais vähän vinkkejä 🙂 Kiitos inspiroivasta blogista, oot mahti <3

  4. Moikka! Heijj olisin nyt ekaa kertaa testaamassa starnutritionin whey 80 ja haluisin kysyä, et mitä suosittelisit niistä? (Katselin, että cinnamon bun ja caramel latte voisi kuulostaa hyvältä, joten onko sulla kokemuksia esim niistä mauista?) 😊

    • Moikka Ronja! Hmmmm en ole enää vähään aikaan käyttänyt starnutritionia mutta muistaakseni caramel latte oli hyvän makuista 🙂

  5. Hei,
    Korjaathan otsikon muotoon ”Haluanko lapsen?”. Haluanko lasta tarkoittaa jotain aivan muuta kuin mitä haluat tarkoittaa (haluatko miestä vai haluatko miehen).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 68
Tykkää jutusta