DIEETTI MIETITYTTÄÄ – VOIKO SYÖDÄ LEIPÄÄ?

*Sisältää mainoslinkkejä

Saako syödä leipää? Mitä mieltä ketoosidieetistä? Onko mahdollista muuttaa rasva lihakseksi puhtaalla ruolla? 10 lukijoiden heittämää kyssäriä ja niihin täältä ytimekkäät vastaukset! Let’s go! 

1. Lasketaanko dieetin alussa kalorit heti alas vai edetäänkö pikkuhiljaa kuten dieetin jälkeen?

Syötyä energiaa kannattaa vähentää sen verran, että jotakin alkaa tapahtua. Liian pieniin muutoksiin kroppa sopeutuu aika nopeasti eikä rasvanpoltto lähde liikkeelle kunnolla. Ruokamääriä ei kuitenkaan missään nimessä pidä rysäyttää minimiin – liian isot muutokset on aina virhe.

2. Kuinka alas kalorit kannattaa laskea?

Usein pelkkä ruokailuiden järkeistäminen ja ylimääräisten naposteltavien karsiminen riittää ilman sen suurempia hifistelyitä ja mietiskelyitä, mutta noin -500kcal/päivä on sellainen hyvä yleissääntö. Tämä riippuu myös henkilön koosta ja kehonkoostumuksesta.

3. Syödäänkö kaikkina päivinä saman verran vaikka kulutus olisi suurempaa esim. salipäivinä?

Salipäivinä on hyvä syödä hieman enemmän, mutta itse en laita näiden päivien välille valtavan suuria eroja, sillä ruokaa tarvitaan myös palauttelupäivinä.

4. Saako dieetillä syödä esim. leipää?

Totta helkkarissa!

Verkkotakki TÄÄLTÄ / Trikoot TÄÄLTÄ / Tennarit TÄÄLTÄ

5. Löytyykö sulta joku kikkakolmonen kipeisiin lihaksiin?

Vihtominen! Se auttaa aina! Valitettavasti se on mulle ainakin harvinaista herkkua. Toinen juttu on magnesium, jota kannattaa kokeilla nappailla. Se on lievittänyt itselläni ja useilla muillakin olotiloja.

6. Voiko voimatasot nousta vaikka olisi dieetillä?

Hyvin mahdollista ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Voiman lisääntymisen mekanismit ovat moninaiset ja lihaskasvu on vain yksi näistä tekijöistä.

7. Mitä mieltä olet ketoosidieetistä?

Ketoosidieetti voi toimia hyvin erityisesti laihtumista tavoiteltaessa, mutta sitten taas jos lihasten kasvattaminen on selkeästi ykköstavoitteena, on hiilihydraatin syömisestä hyötyä sen ollessa lihaksille tärkeä polttoaine. Ketoosidieettiinkiin liittyy kyllä myytti, joka uskomuksista huolimatta ei pidä paikkaansa, kurkkaa: KETOOSIDIEETTI – ONKO MITÄÄN JÄRKEÄ?

8. Dieettiin ja yleisesti ruokavalion kokoamiseen liittyen. Ovatko lounas ja päivällinen molemmat pakollisia aterioita vai olisiko esimerkiksi lounas mahdollista korvata jollakin välipalalla? Eli onko kehitys mahdollista yhden lämpimän aterian voimin jos muut ateriat koostuvat aamiaisesta, välipaloista ja iltapalasta?

Kehitys on mahdollista riippumatta lämpimien aterioiden määrästä, mikäli ruokavaliosta saa kaiken kehittymisen kannalta tarvittavan ravinnon. Ei siis ole väliä syökö lämmintä ruokaa tai ns. välipaloja, kunhan aterioista saa kokonaisuudessaan kaiken tarvittavan.

9. Onko mahdollista puhtaalla ruokavaliolla vähän yli kulutuksensa syömisestä huolimatta muuntaa esim. mahan päällä oleva rasva lihakseksi?

Yli kulutuksen syömällä rasvaa kertyy varastoon väkisinkin, oli ruoka puhdasta tai ei. Jos ei kerry, ei energiaakaan ole tullut ravinnosta yli käytännön tasolla toteutuneen kulutuksen. Rasvaa ei sellaisenaan saa muutettua lihakseksi, mutta lihasta voi kyllä kehittyä rasvamäärän samalla vähentyessä jos uudelle lihaskasvulle on vielä riittävän paljon edellytyksiä. Monelle Strong and Curvyn mimmille on käynyt just näin. Uudet treenit ja uusi runsas ruokavalio on saanut kropan käyntiin ja hupsheijaa yhtäkkiä huomataankin, että samalla vaakalukemalla kroppa on lihaksikkaampi ja tiiviimpi.

10. Voiko kaurapuuroa syödä lepopäivänäkin aamupalaksi? Eli vaihteleeko sinulla lepopäivän tai treenipäivän aamupala?

Voi tottakai syödä lepopäivänäkin! Lepopäivinä glykogeenivarastot täyttyvät ja hiilaria on silloinkin hyvä saada. Yleensä syön saman aamupalan oli lepopäivä tai ei.

Toppi TÄÄLTÄ / Trikoot TÄÄLTÄ / Kengät TÄÄLTÄ

Näitä postauksia lisää? Kysy jos jotain juolahtaa mieleen! 🙂

KATSO MYÖS: RUOKASÄÄNNÖT JOTKA SINUN TULISI KIERTÄÄ KAUKAA!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: HALVAT MEIKIT JOTKA EIVÄT PETÄ! x 4

 

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 63
Tykkää jutusta