TOP 5 LIIKKEET VATSOJEN JA PAKAROIDEN TREENAAMISEEN KOTONA

”Onko sulla TOP 5-liikkeitä vatsalihasten treenaamiseen sekä pakaroiden treenaamiseen? ”

No tottahan toki! Tässä kommentissa pyydettiin vielä erityisesti kotitreeniin soveltuvia liikkeitä, joten annetaan palaa. Nämä ovat omia suosikkejani, joista pidän erityisesti.

TOP 5 PAKARALIIKKEET KOTIIN

PAKARAPOTKU

Purista kunnolla pakaraa ja pidä pieni pito ylhäällä. Jos kotoa löytyy vielä nilkkapainot tai kuminauha niin avot!

RISTIASKELKYYKKY

Kun seuraavana päivänä pakaroissa tuntuu, se on tämän liikkeen ansiota!

GLUTE BRIDGE

Parasta painon kanssa. Myös tässä pito yläasennossa on poikaa. Kokeile myös yhdellä jalalla.

JALKOJEN NOSTO KOROKKEELLA

Puristaa puristaa! Täydellinen viimeistevä liike.

BULGARIALAINEN ASKELKYYKKY

Bulgarialainen askelkyykky ei ole eristävä pakaraliike, mutta kaikessa raskaudessaan treenauttaa todella hyvin kannikoita. 

TOP 5 VATSALIIKKEET KOTIIN

Sitten niihin vatsaliikesuosikkeihini! Vatsoille on lukemattomia toimivia liikkeitä, mutta tässä pitkäaikaisia lemppareitani.

COREPOMPUT

Alkuasento: Asetu lankkuasentoon suorille käsille kämmeniesi varaan. Pidä jalat lähellä toisiaan ja vatsa tiukkana.

Liike: Hyppää jalat yhdessä viistosti lähelle oikeaa kättäsi. Hyppää sieltä jalat yhdessä takaisin alkuasentoon. Toista sama toiselle puolelle.

JALKOJENNOSTOT


Teen tämän liikkeen täysin ilman heijaamista ja hyvin kontrolloidusti. Tarkoituksena on nostaa lantiota. Liikerata ei ole suuri vaan itseasiassa aika pieni vatsalihasten työskennellessä tämän pienen ojennuksen myötä tehokkaasti. Ylhäällä voi pitää pienen pidon ja laskeutua rauhallisesti alas.

VATSAKIERROT

Ai että, kyllä vatsalihakset narskuu! Muista pitää liike hallittuna ja nauti polttavasta tunteesta.

PIKKUNOSTOT

Tämän teen yleensä niin, että teen 3 nostoa yläasennossa ja vasta sitten laskeudun kokonaan alas.

LINKKARIKIERROT

Tämä on vähän ärsyttävä, mutta sen takia juuri ihan super. Nosto yläkroppa ja jalat ylös – kierrä ylävartaloa puolelta toiselle jalkojen ollessa edelleen ylhäällä –  laske selkä ja jalat takaisin lattiaan. 

Sitten vain palikat sekä pakarat tärisemään ja suosikit talteen! Ja hei lähde ihmeessä myös testaamaan 30 päivän lankkuhaasteestetta! 😉 

KATSO MYÖS VAKKARI VATSATREENINI TÄSTÄ: PYYKKILAUTAVATSATREENI

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: MIKÄ TÄMÄ ON? HOITAVA MYSSY HIUKSILLE!

 

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina 
Instagramissa: @idajemina 
Facebookissa: Ida Jemina