TREENITAVOITTEENI TÄLLÄ HETKELLÄ?

Sis. mainoslinkkejä 

Mikä on tavoitteeni tällä hetkellä? Millaista treeniä? Kuinka usein? Millä painotuksella?

Mieleni on ollut tosi pitkään kesässä tarkoittaen sitä, että en vain ole ollut valmis syksyyn tai tulevaan talveen. Nyt kuitenkin pikku hiljaa olen hiffannut, että syksy on täällä ja sekin on itse asiassa tosi jees. Niin kuin tuossa viime postauksessa sanoin, niin syksy ja talvi ovat oikeastaan aina parasta aikaa treenata, kun voi musat korvilla hipsaista salin tunnelmalliseen lämpöön. Treeni antaakin ihan hirveästi energiaa ja hyvää oloa pimeneviin päiviin. Eikä pelkästään treenin jälkeen vaan siinä itse treenissä. Niin koukuttavaa puuhaa.

Kesällä luukutin menemään paljon ulkotreenejä ja hyödynsin erityisesti kehonpaino-ohjelmani treenejä. Nyt olen kuitenkin taas siirtynyt täyspainoisesti saliharjoitteluun ja uusi ohjelma rullaa alla. Motivaatio on täysi kymppi ja vaikka rakastankin miksailla erilaisia treenejä (erityisesti kesäisin), on superkoukuttavaa toteuttaa tarkoin suunniteltua treeniohjelmaa, jossa on selkeät tavoitteet. Aikansa kutakin ja nyt on menossa sellainen jakso, että oksat pois.

Mitä se sitten tarkoittaa? Se tarkoittaa sitä, että silloin kun treenataan, treenataan! Määrä ei ole koskaan korvannut mulle laatua vaan nimenomaan laatu on se mikä ratkaisee. Eli missään nimessä salilla ei veivata jokaisena päivänä vaan annetaan kropalle, ja vieläkin tärkeämpänä mielelle, aikaa palautua ja tehdä muitakin asioita. Intensiivisempi treenijakso ei siis vie aikaa minulta sen enempää vaan asiat tehdään vain astetta fiksummin ja suunnitelmallisemmin. Salitreenejä tulee sen neljä kertaa viikossa ja koko ajan homma etenee ja kehittyy. Superkoukuttavaa!

Crop T-paita täältä / Trikoot täältä / Treenikengät täältä

Tavoitteena onkin treenata ja nauttia siitä tekemisen meiningistä. Saada aikaan niitä hikisiä, mutta ah niin mahtavia fiiliksiä ja olla treenin jälkeen puhki. Tämän hetkinen ohjelmani on kova, mutta myös hauska toteuttaa. Se on oikeastaan yksi tärkeimmistä pointeista, koska kuka jaksaa urheilla niin, että se on puuduttavaa ja tylsää? En ainakaan minä.

Laihduttaminen tai rasvanpolttaminen ei ole tähtäimessä vaan ennemminkin niitä muotoja saa tulla, ei haittaa ollenkaan! Tavoitteena ei kuitenkaan ole päämäärättömästi olla vain isompi ja isompi. Painotus on tietyissä lihaksissa enemmän kuin toisissa ja niissä onkin sitten sen myötä nähtävissä kehitystä. Viime vuonna samaan aikaan minulla ei ollut mitään kovin spesifejä lihastenkasvatustavoitteita, mutta painotin enemmän olkapäitä ja jätin alakropan tarkoituksella vähemmälle huomiolle. Nyt onkin taas sitten ollut sen vuoro saada kyytiä ja treenit ovat sen mukaisia huh! Ja tämän tyyppiset treenit ovat ihan suosikkejani, sillä niissä ei pääse helpolla. 

Urheilemisen juju ainakin itselläni piilee erilaisissa jaksoissa. Sen hetkistä fiilistä kannattaa todellakin kuunnella. Kesällä mieli veti ulkotreeneihin, kehonpainoharjoituksiin, kuntopiireihin ja lenkkipolulle. Nyt mikään ei maistu paremmalta kuin oikein kunnon tehokas salitreeni ja aion niin nauttia tästä tulevasta treenitalvesta!

Vahva olo, sporttinen olemus, hikinen pää ja hyvä fiilis. Siinä on tiivistettynä meikäläisen tavoite tällä hetkellä. 

LUE MYÖS: PAKARAT PUMPPIIN! MAHTAVA TRIPLASETTI TREENIN LOPPUUN!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: PIENIÄ MUUTOKSIA

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina 
Instagramissa: @idajemina 
Facebookissa: Ida Jemina