10 RANDOM SALIVINKKIÄ – NAPPAA TALTEEN!

Kymmenen random salivinkkiä lähtee jakoon N – Y – T – NYT! Katso, testaa ja nappaa talteen!

1. Kokeile selkäliikkeissä apinaotetta. Tällä pienellä kikalla selkään voi saada paremman tuntuman.

2. Kokeile aloittaa treenit heikoimmin kehittyneistä lihaksista. Esim. Jos on jalkapäivä ja pohkeet laahaavat, niin pohkeet ensin, jotta jaksaa keskittyä paremmin.

3. Kokeile tehdä sarja suorittamalla useita ykkösiä. Tämä onnistuu hyvin joissain vapailla painoilla tehtävissä liikkeissä, kuten vaikkapa maastavedossa, mutta myös laitteissa voi hyödyntää samaa. Esimerkiksi pakkapainoisessa vaakaprässissä laske painot jokaisen toiston välissä ihan alas ja pysäytä liike täydellisesti jatkaen seuraavaan toistoon vasta noin 1-2 sekunnin kuluttua tavallisen pumppaavan sarjan sijaan – on muuten heti raskaampaa menoa ilman ylenpalttista momentumin ja elastisen energian apua.

4. Uskalla kyykkyä tehdessä pyllistää riittävän rohkeasti laskeutuessa. Tämä on yllättävän yleinen moka, jonka korjaaminen usein helpottaa huomattavasti liikkeen tekemistä luonnollisesti.

5. Haluatko maustaa treenejäsi? Kokeile tehdä joskus treenissä eristävät liikkeet ennen perusliikkeitä etukäteisväsytyksenä – vaihtelu virkistää ja kroppa saa kokea pientä ylläriä.

6. Käsipainoilla tehtävässä liikkeessä voisi jo siirtyä hieman suurempaan vastukseen, mutta 2,5kg painonlisäys per käsi tuntuu liian suurelta harppaukselta? Käytä ennen suurempiin painoihin siirtymistä apunasi 0,5-1kg rannepainoja tuomaan liikkeeseen hieman lisää vastusta, kunnes jaksat tehdä tavoitetoistomäärät isommilla hantteleilla.

7. HIIT-spurttien aikana kuvittele, että sinua jahtaa aivan takanasi vihainen karhu. Siis oikeasti se on takanasi ja se on välittömästi menoa jos annat yhtään periksi. Kukaan ei juokse tai polje 70% tehoilla jos takana tömistää täyttä vauhtia iso ja nälkäinen petoeläin. Kuulostaa hölmöltä, mutta toimii oikeasti!

Verkkokangastakki täältä / Trikoot täältä / Treenikassi täältä / Treenikengät täältä

8. Remmit apuun erilaisiin liikkeisiin! Jos selkätreenit kaipaisivat tulisempaa tuntumaa, saattaa remmien avulla homma mennä ihan uudella tavalla perille. Toisaalta niitä voi hyödyntää muutenkin, esim. testaa olkapäille vipareita tehdessä kietaista remmit käsipainojen kaveriksi. Jälleen kerran tarvitsee puristaa käsiä vähemmän, joka voi auttaa keskittymään kohdelihaksen eristämiseen.

9. Oletko kokeillut 1,5 toistoja? Ai että! Tämä tehokikka antaa treeniin tuntuvaa maustetta! Katso ohjeet ja testaa: Tehokas treenivinkki jakoon! Kokeile tätä!

10. Millä saisi lihaksiin vieläkin mehukkaamman poltteen reidenojennuksissa? 1. Irrota ote kahvoista, 2. pidä nilkat rentoina, 3. ylhäällä pidä pieni pito ja käännä lievästi jalkateriä sisäänpäin. Wou! Kyllä tuntuu!

Ei kun nastaa viikkoa jengi ja supereita treenejä!

LUE MYÖS: HARVINAINEN TEHOLIIKE PEPULLE – OLETKO TESTANNUT?

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: 3 IHANAA SALAATTI-IDEAA

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina 
Instagramissa: @idajemina 
Facebookissa: Ida Jemina