ONKO TÄMÄ NORMAALIA?! x 6

Onko tämä nyt sitten normaalia? Aloin treenaamaan enemmän ja paino lähti nousuun?.. Entä onko normaalia, että makeaa tekee mieli joka päivä vaikka syönkin hyvin normaalia ruokaa?

ONKO NORMAALIA X 6 TÄRÄHTÄÄ ILMOILLE NYT!


Onko normaalia, että kaverini on aina vahvempi vaikka olemme treenanneet saman verran ja yhdessä?

On! Yksilölliset erot ovat todellakin normaaleja. Yhdellä voi olla paljonkin suotuisammat lähtökohdat voimantuoton kannalta kuin toisella, eikä se tee susta välttämättä yhtään sen huonompaa treenaajaa.


Onko normaalia, että viparit tuntuu niskassa?

Sanotaan näin, että niiden ei mitenkään erityisesti pidä tuntua niskassa! Eli laske hartiat alas tai oikeastaan kuvittele ihan painavasi niitä alaspäin samaan aikaan, kun nostat kädet vipareissa sivuille ylös. Katso: 3 VIRHETTÄ OLKAPÄÄTREENISSÄ – EI NÄIN!


Onko normaalia, että namuja tai makeaa tekee mieli joka päivä?

Kyllä mulla ainakin tekee! Vaikka masu ois täynnä ruokaa, aina sinne pari namua silti mahtuu 😛 Toki joskus makeanhimo voi johtua myös liian vähäisestä kunnon ruoan nauttimisesta eikä normaalia ruokaa kannata korvata herkuilla. Siitä periaatteesta en koskaan lipsu ja se pitää namuttelut automaattisesti aisoissa.  Mutta pieni herkuttelu kuuluu kuitenkin mun elämän iloihin, oli arki tai vapaa. Tässä pärjää hyvin maalaisjärjellä.


Onko normaalia, että voima loppuu käsistä esim. maastavetoa tehdessä?

Jos käden puristusvoimaa vertaa jalkojen sekä selän voimaan, niin todellakin on normaalia, että voima voi loppua käsistä ensin. Kannattaa napata remmit tällaisiin liikkeisiin avuksi, jos ei halua puristusvoiman himmaavan vetotreenejä. Toki puristusvoimaa voi myös kehittää, mutta mikään ei oo ärsyttävämpää kuin jättää sarja kesken sen takia, että tanko meinaa lipsua.


Onko normaalia, että treeni ei kulje moneen päivään kunnolla?

Tauon paikka! Tai vähintään kevennyksen. On normaalia, että jos aina treenaa sata lasissa eikä koskaan pääse palautumaan kunnolla, suorituskyky heikkenee. Pientä breikkiä tai himmausta ja johan kuule kulkee taas. Muista myös tsekata, että syöt ja nukut tarpeeksi.


Onko normaalia, että painoni nousi vaikka aloin treenaaman enemmän?

Paino todellakin voi nousta ja hyvin todennäköisesti nouseekin, kun aloittaa salitreenit tai treenit ylipäätään muuttuvat tehokkaammiksi. Lihakset ottavat heti hittiä, kehittyvät sekä keräävät myös nestettä itseensä ja se nostaa luonnollisesti painoa. Sitä kannattaa stressata 0 %.

Vastauksia verkkokalvoille ja energiaa päivään murut! Ethän missannut näitä: 10 KYSYMYSTÄ DIEETISTÄ – VOIKO SYÖDÄ LEIPÄÄ?!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: KOKEILIN TAMMYN BOOTY-TREENIÄ! NÄIN KÄVI!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3