Auts nyt sattui! Kepeillä mennään taas!

Kaupallinen kampanja: Yhteistyössä Pierre Robert

Johan siitä on kulunut pari vuotta, kun viimeksi pistin keppien kanssa menemään. Oli siis korkea aika taas teloa jotain!

Olin Urhon kanssa telmimässä ulkona ja innoissamme juoksimme nurmikolla. Se into loppui kuitenkin osaltani lyhyeen, kun yhtäkkiä jalat menivät alta ja jäätävä kipu levisi jalkaan. Tunsin nilkassa nipsnaps ja tiesin, että nyt ei käynyt hyvin. Muistot edellisestä haaverista iskivät samantien mieleen ja oli kyllä itkussa pidättelemistä, kun mietin että ei taas! Se fiilis, kun tietää että nyt meni oikeasti jotain rikki, on todella karmiva. Vaikka kipu oli kova, se ei silti ollut pahinta. Pahinta oli tietämättömyys siitä, kuinka paha keissi on tiedossa ja pelko pitkästä kuntoutuksesta.

pierre-robert
Asu / Pierre Robert

Omin jaloin ei enää siitä nurtsilta ollut nousemista. Onneksi apu oli kuitenkin lähellä ja pääsin herrasmieskyydillä käsivarsilla kannettuna kotia. Nilkka turposikin siitä sitten nätisti ja eihän siinä muu auttanut kuin suunnata lääkäriin.

Ilmeisesti nivelsiteet sanoivat riksraks ja sain lääkäriltä tuen sekä kepit, joiden kanssa vietetään nyt jonkin verran aikaa. Röntgen on vielä edessä ja sormet ristissä toivon, ettei mitään supervakavaa olisi päässyt käymään. Heti kun tästä tokenen menen täyttämään sen pirskatin kuopan, johon jalkani oli yhtäkkiä tippunut.

”If you want to make God laugh, tell him about your plans.”

No mutta itkeminen ja vinkuminen ei koskaan auta, vaikka aina ei elämä menekään juuri niin kuin olisi suunnitellut. Hetken voi kieriskellä omassa huonotuurisuudessaan, mutta sitä makkaraa on turha jättää liian pitkäksi aikaa otsaan. Huonojen päivien ja haastellisten jaksojen keskellä kannattaakin keskittyä niihin asioihin, jotka ovat hyvin. Siksipä tänään fiilistelen Pierre Robertin vaatteita, jotka ovat päälläni kuvissa. Heidän urheiluvaatemallistoonsa on tullut ihania sporttiuutuuksia ja erityisen iloinen olen noista trikoista. Otinkin ne mustan ja punaisen lisäksi myös sinisinä. Kurkkaa Sport Collection ja nappaa iloa myös sinun päivääsi. Käyttämällä koodia IDAJEMINA saat 25% alennusta! Koodi on voimassa kesäkuun loppuun.

Pierre-Robert
Trikoot

Pyllähdysten kautta taas uuteen nousuun! Osaa taas arvostaa sitä terveyttä ihan uudella tavalla. Edellisestä haaverista voit lukea lisää täältä: Polvikierukka sanoi naps! Energistä alkavaa viikkoa kaikille!

Katso edellisestä postauksesta miten voit voittaa itsellesi ja kamuillesi hiusvärisetit!

Ida Jemina

34 vastausta artikkeliin “Auts nyt sattui! Kepeillä mennään taas!”

  1. Auts! Kuulostaapa kyllä ikävältä…
    Nuo kaiken maailman haaverit ja urheiluvammat on kyllä niin ei-toivottuja juttuja…
    Itse olen myös kuntoutumassa kahdesta haaverista; toinen on pitkäaikainen selkävaiva, josta kuntoutuminen on näköjään jatkuva loppuelämän prosessi, ja tämän lisäksi minulta repesi yksi takareiden lihaksista urheillessa viime viikolla. Kyllä täytyy sanoa, että kasvoi se makkara otsaan siinä vaiheessa! Olin juuri tehnyt uudet saliohjelmat jaloille ja peballe, ja ajatellut, että vielä on aikaa rykäistä kesäksi vielä lisää lihaa reisiin ja hanuriin, mutta kuinkas kävikään… :/ Noh, nyt on sitten hyvä keskittyä yläkropan treenaamiseen. Hankitaan sitten sitä lihasta sinne 😀
    Tsemppiä kuntoutukseen!

    • Sanos muuta! Ja voi eih! Onpa kurja mäihä! Paljon tsemppiä sinnekin ja pidä tuo asenne!:)

  2. Tsemppiä, toivottavasti paranee nopeasti! 🙂 ja sun positiivista asennetta voi kyllä ihailla!

    • Kiitos kovasti Pinja<3 Tällä ihanalla blogin tukijoukolla jaksaa kyllä pitkälle!

  3. Auts… Tuli ihan kylmät väreet kun ajattelee kuinka tuolta nilkasta poksahtelee nivelsiteet, hui hui! Paljon tsemppiä ja pikaista paranemista siulle ❤

    • Se on kyllä harvinaisen ilkeä tunne:/ Kiitos paljon Jenni <3<3

  4. Auts tuo varmasti sattui, pahinta just kun tarkalleen ei tiä mitä kävi. Itellä takana parit akillejänne operaatiot, tieto et ei pääse treenaamaan normaalisti, on pahinta. Toivottaan ettei selvisit säikähdyksellä.

    Asiasta toiseen. Oon jäänyt ihan koukkuun sun postauksiin, niistä oon poiminut paljon omiin treeneihin. Voiskohan sulla olla vinkkiä mulle, miten saisin jalkoihin lisää liikkuvuutta? Mulla on tilanne et en saa jalkatreeneistä oikein kaikkee irti, kun oon niin jäykkä. pyrin venytteleen perusvenytykset treenin jälkeen ja kerran viikkoon jos aikatauluun sopii niin pilateksen otin nyt keväällä kuvioihin. Olisko sulla jotain uutta ideaa?

    • Sepä se! Takapakit ottaa kyllä koville ja tällaiset haaverit ne kasvattaa luonnetta jos ei muuta. Kurja kuulla akillesjänteestäsi!

      Mahtavaa, että blogista on löytynyt hyödyllisiä juttuja! Treenin jälkeisten lyhyiden venytysten lisäksi voit ottaa mukaan pidemmät venytykset parin tunnin päästä treenistä. Tästä aiheesta voin toki joskus kirjoitella omassa postauksessaan enemmän:)

  5. Täällä yks jolle sattu sama viime viikolla. Se tunne on ihan hirveä kun se rusahdus tuntuu ja ei itketä se kipu vaan se harmitus! Mulla on vielä kipeä nilkka ja turpoaa aina iltaa kohden kun töissä ollut päivän. Kovasti yritän ottaa rennosti sen kans että helatorstaina tapahtuva Lontoon matka sujuis ees jotenkin. Tsemppiä sulle kans paranemiseen.

    • Voi eiii! Paljon tsemppiä kohtalotoverille<3 kyllä täältä vielä noustaan! Ja oikein ihanaa matkaa sinne! Ihana päästä keväiseen Lontooseen!

  6. Mä niin jaan noi fiilikset sun kanssa! Itsellä napsahti fudismatsissa polvesta nivelsiteet. Se ääni mikä siitä kuului, tiesin heti että nyt jää urheilut hetkeksi aikaa. Itku tuli kyllä ennemmin siitä vitutuksesta kun kivusta. FutisKausi alkamassa ja joudun polkeen täällä kuntoutuksena kuntopyörällä ennen kun uskaltaa lähtee juokseen. Jalkatreenissä tuskin hetkeen uskaltaa isoilla painoilla reenata. Tää on tosiaan vuosia sitten leikattu tää sama polvi. Mutta ei auta kun vaan rauhassa koittaa toipua ja kuntoutua! Me sentään päästään vielä kävelemään 🙂 kivaa kevättä sulle ja tsemppiä!

    • Auuuu! Se on kyllä lamauttava ja voimaton tunne, kun tietää että nyt kävi pahasti… Hurjasti tsemppiä, voimia ja pitkää pinnaa sinnekin! <3

  7. I feel you! Itsellä kanssa petti nilkka alta kolme viikkoa sit. Kävely jo sujuu ihan normaalisti sekä kipu ja turvotus on hävinnyt mutta juoksu ei kyllä luonnistu varmaan ihan hetkeen :/. Tsemppiä sinne!

    • Voi ei:( Tosi ikävää! Toivottavasti pääsisit pian taas jo normaalisti juoksentelemaan. Isot tsempit sinnekin Minna!

  8. voi ei! kauanko tulee liikuntakieltoa? 🙁

    osaatko muuten sanoa mitkä liikkeet ottaa tohon perseen alempaan sivuosaan? oon tehnyt pakarapotkua taljassa sivuperseelle (:D) ja loitontajia, mutta pepun sivu on kasvanut tuolta ylhäältä kokoa jolloin alempaan sivuosaan on muodostunut pienehkö lommo… millä liikkeellä saisin tuota alaosaa treenattua myös?

    • Sanos muuta! Vielä odotellaan lopullista tuomiota. Peppua kannattaa treenata monipuolisesti ja ottaa mukaan myös isoja massaliikkeitä kuten kyykkyjä, maastavetoja ja pakaraliikkeiden kingiä hip thrustia.

  9. Pikaista paranemista!
    Onko nuo esittelemäsi pöksyt sopivat treenitrikoiksi? Mietin vaan, kun kävin kurkkaamassa nettisivuja ja siellä vaikuttivat enemmänkin kerrastohousuilta kuin treenihousuilta, vaikka ensin käsitin että ovat nimenomaan treenitrikoot. 🙂

    • Kiitos Heini! Kyllä nämä ainakin omaan treeniin pääsevät:) Materiaali on vähän samanlaista kuin tässä postauksessa näkyvissä harmaissa pöksyissä.

  10. Heippa! 🙂

    Onko nuo housut sellaista mega ohutta materiaalia? Mulla on yhdet harmaat lemppari trikoot treeniin, jotka on tosi ohuet, mutta joustavat ja kestäneet kohta jo vuoden hyvinä. Oon koittanut etsiä samantapaisia, mutten ole löytänyt. Jos nuo housut on sellaiset, niin vois hyvin ostaa, kun ei ole pahan hintaisetkaan.

    • Heippis Pauliina! Noi on aika ohutta matskua, paljon ohuempaa kuin tyypilliset treenitrikoot. Venyy vähän niin kuin sukkikset ja tykkään ite kyllä just tosta materiaalista. Toivottavasti olisi etsimäsi:)

  11. Näkyykö noista pöksyistä (pinkeistä) läpi, jos ovat kerta ohutta matskua? Ja venyykö helposti vai kantsiiko ottaa kokoo isompi kuin normaalisti?:)

    • Heips Anette! Riippuu vähän siitä mitä laittaa alle. Itse en ole huomannut mitään ongelmaa:) Nämä venyvät tosi hyvin, joten ei kannata ottaa isompaa kuin normaalisti!

  12. […] vain tulla moikkaamaan nopeasti. (Huomenna tulossa kysymys-vastaus postaus.) Muistanette varmaan nilkkatapaturmani, joka tapahtui päälle kolmisen kuukautta sitten loikatessani iloisesti kuoppaan. Noh, […]

  13. Karmiva takaisku, mutta asenteesi on aivan ihailtava. Itse tällaisena vanhana urheilijan kehäraakkina tulee aika usein vanhoista vammoista muistutusta ja luvassa onkin pieni putsauskeikka polvelle. Siitä huolimatta periksi ei anneta. Toipumisen aikana voi aina tehdä vähän jotakin muuta ja soveltaa. Toki toipumistauko kasvattaa hinkua päästä treenaamaan kovempaa ja voi sitä onnea ja autuutta, kun treeneihin pääsee! Paras lääke kaikkeen on sopiva liikunta.
    Tsemppiä nilkan paranteluun ja kuntoutukseen !

    • Kiitos Heidi! Vanhat vammat täälläkin aina aika ajoin tuppaavat nostamaan päätään. Tsemppiä polven operointiin ja kuntoutukseen! Pian pääset taas jo kovien treenien pariin ja ai että, se jos mikä on aivan mahtava fiilis!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta