8 liikkeen haastava lankkutreeni – tee perässä!

sis. mainoslinkkejä

ylos-alas-lankku-eka

 

Nyt lankutetaan! Tiedossa on haastava ja tehokas 8-vaiheinen treeni!  

Lankku – tuo ilonkyyneleet pintaan nostattava coreliike! Inhottavuudestaan huolimatta tai ehkäpä juuri siitä syystä, se on mitä mainioin kehonpainoliike. Usein kuitenkin lankussa pysyminen sekuntikelloa kärsimättömästi tuijottaen on myös pääkopalle iso haaste ja paikoillaan kököttäminen tylsää. Niinpä olen tehnyt 8 vaiheisen lankkutreenin, joka on haastava, mutta samalla myös hauska tehdä.

Koko treenin kesto on 4 minuuttia, mikäli kaikki liikkeet tekee putkeen. Voit helposti mukauttaa treenin haastavuutta oman kuntotasosi mukaan ja tarvittaessa pitää taukoja eri vaiheiden välillä. Mikäli jotkut liikkeet tuntuvat haastavilta, voit helpottaa niitä laskemalla polvet lattiaan ja pitämällä asennon muuten samanlaisena. Jos taas kaipaat lisähaastetta, voit pidentää pitojen kestoa ja jättää tauot pitämättä. Treenin aikana muista hengittää ja pitää asento tiukkana. Kannattaa suorittaa liikkeet jollakin pitävällä alustalla.

Koko treeni sisältää 8 vaihetta ja jokaisen vaiheen kesto on 30 sekuntia. Ei haittaa vaikka välillä pyllähtäisi, ei kun ylös vain ja jatkamaan!  IIIIIIIK oletko valmis? ALOITETAAN!

1. Lankku kämmenet lattiassa 30 sekuntia

lankku-kammenet-maassa
2. Ylös-alas lankku 30 sekuntia

ylos-alas-lankku
3. Supermieslankku – vastakkaiset raajat irti lattiasta. Pysy asennossa 15 sekuntia per puoli, yht. 30 sekuntia

superman-lankku
4. Kylkilankku – nosta päällimmäistä jalkaa ylös alas 30 sekuntia

kylkilankku-toinen
5. Sama kylkilankku toisin päin 30 sekuntia, nosta päällimmäistä jalkaa ylös alas

kylkilankku
6. Kyynärlankku polvitäpäytyksin 30 sekuntia. Täpäytä täpäytä!

polvi-tap
7. Shoulder taps 30 sekuntia. Täp täp täp! Vuorokäsin koko 30 sekunnin ajan.

shoulder-tap
8. Lankku kyynärpäät lattiassa 30 sekuntia – jaksaa jaksaa! Kohta ollaan maalissa!

kyynarpaa-lankku

BANG ja treeni on siinä! Kyllä core kiittää, ai että! Kuka aikoo kokeilla?

Ajattelin, että kaikkien mukaan lähteneiden kesken arpoisin jonkun ylläripalkinnon! Jaa kuva treenistäsi Instagramissa ja tägää @idajemina ja #lankkutreeni, niin pääsen näkemään ilonkyyneleitä tihkuvat lankkuhetkesi ja olet mukana kisassa. Haasta ihmeessä myös kaverisi mukaan! Jes! Tsemppiä!! 

Adidas toppi täällä / Seamless treenitrikoot täällä / Musta-valko-lenkkarit täällä

lettipaa

Osallistu myös edellisessä postauksessa olevaan luontaistuotearvontaan, joka on nyt käynnissä! Kaikki perheenjäsenet, poika- ja tyttöystävät, mummot ja kaverit mukaan niin voittomahdollisuudet paranevat! Voita ja osallistu täällä!

Ida Jemina

25 vastausta artikkeliin “8 liikkeen haastava lankkutreeni – tee perässä!”

  1. Hei seurailen suo snapissä ja tuli mieleen, kun näin herkullisen kuvan sun aamupuurosta, että mitä kaikkee laitat siihe paljon kaurahiutaleita ja nestettä yms? 😀

  2. Aion kokeilla, vaikka ei kunto (tai core) riitäkään. Yrittänyttä ei laiteta vai miten se menikään :]

    • Loistavaa!! Se on oikea asenne! 🙂 ei kun corelle ihmeteltävää! Jes tsemppiä!

  3. Ehdottomasti menee kokeiluun tämä treeni! 🙂 Mitä kokoa käytät kuvan housuista? Mietityttää onko housut pientä vai normaalia mitoitusta..

    • Jesss!! Voin kertoa, että seuraavana päivänä tuntuu 😀 Ne on S:t. Aika piukat mulle mutta materiaali myös tosi venyvää, just sellaista mistä pidän trikoissa 🙂

  4. Nyt on treeni tehty! 🙂 Oli tosi kiva, eikä hirveän rankka. Onko mitään vinkkejä kesäkunnon saavuttamiseksi?

    • Mahtavaa! 🙂 Syö, liiku ja nuku tarpeeksi. Ensiksi lähtisin tsekkaamaan mitä laittaa suusta alas 🙂

  5. Moikka!

    Toi treeni vaikuttaa aivan mahtavalta, pakko kokeilla kyllä huomisen lepopäivän jälkeen! 😉

    Asiani koskee kuitenkin juoksemista. Ongelmaksi on tullut se, että vatsa menee sekaisin juostessa. Vatsani toimii muuten aivan normaalisti eikä mene edes sekaisin helposti, taikka en ole huomannut minkään ruoka-aineen sitä aiheuttavan. Olen yrittänyt kokeilla syödä kevyesti ennen juoksua, lähteä juoksemaan tuntia myöhemmin syömisestä, mutta näilläkään ei ole ollut vaikutusta.

    Jos juoksen n.5km vatsan kanssa ei tule ongelmia. Mutta heti, jos lenkki menee pidemmäksi (7-10km) alkaa vatsassa tuntua, kuin mahatauti iskisi kesken kaiken. Haluaisin saada ongelmaani jotain apua, että saan juostua pitkiä lenkkejä ilman polulta poikkeamista metsään… Toivottavasti osaisit auttaa edes vähän ongelmaani! 🙂

    • Moikka Noora! Jes, kokeile ihmeessä! 🙂 Onpas ikävä ongelma :/ en valitettavasti osaa sanoa tähän muuta kuin kannattaa jatkaa sopivan pre workout rutiinin etsimistä, mahdollisesti pitää vielä pidempää väliä syömisen ja treenin välillä ja kasvattaa lenkkejä ihan pieniä määriä kerrallaan totuttautumalla.

  6. Lähden mukaan heti tänään, mutta edustan enemmän dinosaurus-ikäpolvea, eli en käytä instaa 😊.

  7. Kiitos kivasta vatsareenistä, täytyy laittaa kokeiluun!
    Ihastuin noihin trikoihin, ja menin heti katsomaan, mutta joku sivuilla oli kommentoinut että iho kuultaa selvästi läpi.. Oletko huomannut samaa vai onkohan vain liian pieni koko?:)

    • Eipä kestä Sari! Ei kun vatsalihakset laulamaan! 🙂 Jep, nämä on kyllä ihanan näköiset ja hyvin istuvat! Mulla ei iho kuulla selvästi läpi, mutta en toisaalta näillä kyllä maastavetoa lähtisi heti ensimmäisenä tekemään. Tykkään kyllä juuri tästä materiaalista tosi paljon trikoissa, kun ovat venyvät ja istuvat, mutta valitsisin ehkäpä M koon nykyisen S koon sijaan 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 17
Tykkää jutusta