6 VARIAATIOTA PRÄSSIIN – TESTAA NÄITÄ!

*Sisältää mainoslinkkejä

Paino ylös – paino alas, niinhän se menee. Mutta mitä kaikkea siinä prässissä voi salilla tehdä perinteisten tapojen lisäksi? Tässä kuusi eri variaatiota prässin käyttöön, jotka kaikki antavat erilaista piiskaa paikoille. Jotkut liikkeet ottavat enemmän reisiin, jotkut enemmän pakaroihin ja yksi taas pohkeisiin. Voit hyödyntää näitä niin vaakaprässissä kuin kelkkaprässissäkin.

1. KAPEA TYYLI

Kapea tyyli on pitää jalat noin hartioiden levyisessä asennossa. Tämä tyyli tuntuu erityisesti etureisissä. 

2. LEVEÄ HAARA-ASENTO

Leveämmällä jalkojen asennolla pääsevät kankut ja takareidet vähän enemmän töihin. Voit myös kokeilla asettaa jalkaterät aavistuksen ylemmäs ja osoittaa niitä hieman ulospäin.

3. YHDEN JALAN PRÄSSI

Yhden jalan prässi lisää hommaan mukaan hieman stabiloivaa työtä, mikä tekee siitä suhteessa raskaamman. Erityisesti etureidet pääsevät tällä tyylillä hommiin.

4. YHDEN JALAN PRÄSSI VINOTTAIN

Tämä polttaa pakaroita yksi kerrallaan todella hyvin. Pidä huoli siitä, että polvet ja nilkat osoittavat samaan suuntaan.

5. DIAGONAALINEN PRÄSSI

Toista jalkaa voi pitää myös mukana tukemassa suoritusta. Pidä jalat lähekkäin ja asetu prässiin vinoittain niin, että sekä jalat, että lantio osoittavat kulmaa kohti. Varmista, että polvet ovat samansuuntaisesti jalkaterien kanssa. Liikettä tehdessäsi, pidä paino enemmän ylemmällä jalalla.

6. POHJENOSTOT

Pohkeita on ihan parasta kouluttaa prässissä! Alhaalla sopiva venytys, jouhevalla puristuksella ylös kunnon supistukseen ja hallitusti jarruttaen takaisin alas – kohta polttaa niin, että päässä sihisee!

Crop-toppi täältä ALESSA! / Seamless-trikoot täältä ALESSA! / Verkkotakki täältä ALESSA! / Treenikengät täältä

Siinä on variaatiota kerrakseen! Kaikkia ei kannata luukuttaa samassa treenissä, mutta voit vaihdellen hyödyntää jokaista. Toisaalta jos oikein innostuit voit ihan hyvin treenata ensin jalkoja esim. perinteisellä tyylillä, sitten tiristellä pakaroita yhden jalan prässillä vinottain ja lopuksi vielä pumpata pohkeet pohjenostoilla. 

Tulisia jalkatreenejä toivotellen!

KATSO MYÖS: KYYKKY PARAS PEPPULIIKE – TOTTA VAI TARUA?

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: KILJUMISTA JA HUUTOA – HAASTAVA ALKUTAIVAL

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
ja Instagramissa: @idajemina 

<3

Ida Jemina

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 57
Tykkää jutusta