5 vinkkiä jotka auttavat pysymään timminä kesälläkin

Juhlia, jätskiä, auringossa löhöilyä, kesäbileitä, makkaran paistoa, rentoutumista – niistä on kesä tehty. Ihanuudestaan huolimatta, kesä saattaa olla aikaa, jolloin treeni ja ravinto jäävät vähemmälle huomiolle. Koska harvan toiveissa on makoilla maha pystyssä turvonneena rannalla tai kuihduttaa vaivalla hankittuja lihoja löhöillessä, kannattaa ottaa käyttöön pari helppoa kikkaa, joilla tämän olotilan ja ylimääräiset kilot kyljissä voi välttää.

vinkkeja kesaan

1. BCAA AINA MUKANA

Ensimmäisenä erittäin näppäränä vinkkinä suosittelen pitämään BCAA:ta aina mukana. Kesällä sitä tuppaa huitelemaan milloin missäkin ja ateriavälit saattavat venyä. BCAA-aminohapot ehkäisevät kataboliaa (lihasten palamista) ja purkista on kätevää heittää aminohappoja mukaan vaikka ihan tavalliseen vesipulloon. Näin suojaat vaivalla hankittuja lihaksiasi kesän spontaaneissa hetkissä.

2. KORVAA PIKARUOKA SHEIKKERILLÄ + LAADUKKAALLA RASVALLA

Jos taas käy niin, että nälkä kurnii ja jotain pitäisi syödä, mutta käden ulottuvilla on vain pikaruokaa, eineksiä tai suklaapatukoita, voit helposti korvata moskaruoat protskujuomalla + rasvalla. Kotoa lähtiessä laukkuun kannattaa viskata valmiiksi protskulla täytetty sheikkeri ja ottaa muutamat kalaöljykapselit messiin. Kalaöljyn myötä välipala sisältää myös välttämättömiä rasvahappoja eikä koostu näin pelkästä proteiinista . Itsellä laukussa omega-3 70% purkki ja Lean Proteinilla täytetty sheikki.

3. LIIKU SIELLÄ MISSÄ OLET

Kesä on reissaamisen, mökkeilyn ja ulkoilmasta nauttimisen aikaa. Silloin pimeä sali ei vältämättä aina houkuttele eikä kaikkialla ole kuntosaleja edes lähettyvillä. Ei se mitään! Sen ei tarvitse olla syy liikkumattomuuteen. Harrasta sellaista liikuntaa, jota on mahdollista tehdä siellä missä olet. Tee ulkotreenejä, loikkia, intervallijuoksuja, vesijumppaa yms! Käytä mielikuvitustasi. Treenien ei tarvitse kestää iäisyyttä. Lyhyemmätkin jumpat voivat olla tehokkaita!

kesäkunnossa

4. JUO VETTÄ

Litki vettä pitkin päivää, niin nestehukka ja heikko olo eivät pääse yllättämään. Joskus nälkäkin saattaa olla vain janoa. Nestetasapainon lisäksi vesi auttaa aineenvaihduntaa toimimaan ja kuljettamaan kuona-aineita pois.

5. HERKUTTELE KEVYESTI

Herkuttelu kuuluu kesään, mutta mielellään sen ei tarvitsisi näkyä vyötäröllä. Onneksi kesällä on tarjolla paljon tuoreita marjoja, jotka tepsivät loistavasti makeannälkään. Jos haluat herkutteluhetkestä vieläkin nautinnollisemman, niin kuin minä, tee vanilja lean proteinista ja luonnonjogurtista ihana kastike marjojen mukaan. Nam! Tämä on loistava vaihtoehto normaalille vaniljakastikkeelle muihinkin kesän herkkuihin.

Sekoita kupissa:

  • 3 isoa ruokalusikallista luonnonjugurttia
  • 1 ruokalusikallinen vanilja lean protein -jauhoa

marjoja-ja-heraa

Pienillä viilauksilla pääsee pitkälle ja välttyy pahimmilta turvotuksilta ja lihaskadoilta!  Näillä tipseillä kohti nautinnollista kesää! 

Katso edellisestä postauksesta 20 asiaa, joita en ole koskaan tehnyt.

Ida Jemina

14 vastausta artikkeliin “5 vinkkiä jotka auttavat pysymään timminä kesälläkin”

  1. Meillä täällä ”maalla” on sellanen juttu et kesällä joutuu niin paljon raatamaan ulkona että saa syödä melkein miten vaan eikä lihoo. On kauheasti rankkoja puutöitä ja pientä hyötyliikuntaa jatkuvasti pihatöissä. Puutarhahommia, rikkaruohojen repimistä, metsän harvennusta. Mutta voin kuvitella että kaupungissa asuvilla menee kesä helposti löhöillessä.

    • Mahtavaa! No sitten saa ainakin syödä kunnolla 🙂

  2. Mulla ei tuota bcaata ole, mutta korvaiskohan fitnesstukun octane tuon? Treenijuomahan se on mutta sisältäähän sekin aminohappoja:)

    • Octane sisältää tosiaan aminoita ja siinä mielessä sopii toki tarkoitukseen 🙂

  3. Kiitos vinkeistä! Minulla olisi yksi kysymys… Minkälaisia alushousuja suosittelet urheillessa? Hiertävätkö stringit?

    • Eipä kestä! Kannattaa ihmeessä ottaa selvää!

  4. Moikka! Sairaan kiva blogi sulla! Tosi hyvät aiheet, olen saanut hirveesti enemmän tehoa ja uusia ideoita/liikkeitä salitreeniin!
    Tilasin myös niitä hammasliuskoja 😀 Toimii kyllä, mulla on ollut 30min päivässä nyt 6päivää ja nyt alkaa vihloomaan alahampaisiin.. pitäisköhän pitää muutaman päivän breikin? Ja mistä saat tätä proteiini jauhoa? Käytätkö erikseen heraisolaattia ja herakonsentraattia vai pelkkää konsentraattia? 🙂 Kiitos vastauksesta ja ihanaa syksyn jatkoa!!!

    • Moikka Daniela! Kiitos paljon! Aivan mahtava kuulla! 🙂 Tässäpä vastauksia kysymyksiisi: Pidä ihmeessä muutaman päivän breikki niin helpottaa. Itse olen tehnyt myös joskus näin. Proteiinijauhe on Fitnesstukulta ja käytän pääasiassa vain konsentraattia. Ihanaa syksyä sullekin! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta