4 asiaa jotka muuttaisin syömisissäni jos aloittaisin treenaamisen nyt!

Sis. mainoslinkkejä

Jälkikäteen on turha jossitella, mutta muut voivat onneksi aina ottaa toisten kokemuksista vaarin. Aloittaessani saliharrastuksen ei ruokavalio ollut minulle mikään sen kummempi juttu. Söin perusterveellisesti sen enempiä miettimättä ja toki tälläkin tavalla kehitystä tapahtui. Joitakin juttuja olisi kuitenkin ehdottomasti voinut tehdä paremminkin ja näin saavuttaa vieläkin nopeampaa kehitystä.

Tässä neljä asiaa, joihin olisin voinut kiinnittää enemmän huomiota:

1. TASAISEEN KALOREIDEN SAAMISEEN

Tämä tarkoittaa sitä, ettei välillä olla miinuksilla ja välillä plussalla. Kun syö vähän sinnepäin, näin tuppaa helposti käymään ja ruokaa saattaa puolihuomaamatta syödä urheilijan tarpeisiin nähden turhan vähän. Jos energiansaanti pysyy tasaisempana eikä vähän väliä kallistele miinuksen puolelle, on homma tietysti optimaalisempaa, kun lihasten kasvatus on tavoitteena.

2. RIITTÄVÄÄN PROTEIININSAANTIIN

Söinkö tarpeeksi proteiinia? Tuskinpa. Sitä alkoi enemmän miettimään vasta treenien käynnistymisen jälkeen. Lue: Kuinka paljon sitä proteiinia pitäisi syödä?

 3. RASVANLÄHTEISIIN

Ei ole yksi ja sama mistä sen rasvan ottaa. Eri rasvoilla on omat roolinsa ja niitäkin olisi hyvä saada sopivassa suhteessa. Alkuun pääsee hyvin sillä, että käyttää monipuolisesti eri lähteitä; eri öljyjä, monenlaisia pähkinöitä, avokadoja, siemeniä yms.  Jos mietit, kuinka paljon juuri sinun pitäisi saada rasvoja päivässä, tsekkaa: Näin koostat ruokavalion itse

4. ANNOSTEN KASVATTAMISEEN

Lisää pöperöä lautaselle! Pikkuhiljaa annoskokoja kasvattamalla aineenvaihdunnallinen kapasiteetti pääsee kehittymään, jonka myötä mm. mahdollinen kunnon siistiminenkin onnistuu tulevaisuudessa helpommin.

Yksinkertaisia juttuja, mutta toisaalta taas tosi olennaisia sellaisia. Jos sinulta on joku kohta näistä jäänyt vähän taka-alalle, niin kannattaa näihin asioihin vielä kiinnittää huomiota. No mites treeni sitten? Katso -> 7 asiaa jotka tekisin toisin jos aloittaisin saliharrastuksen nyt

Nike-paita täältä / Camo-trikoot täältä / Lippis täältä / Kengät täältä

Mukavaa keskiviikkoa!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: ISKIKÖ MAKEANNÄLKÄ? NÄILLÄ LÄHTEE!

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina
YouTubessa: Ida Jemina
Instagramissa: @idajemina
Facebookissa: Ida Jemina

Ida Jemina

3 vastausta artikkeliin “4 asiaa jotka muuttaisin syömisissäni jos aloittaisin treenaamisen nyt!”

  1. Moikka!
    Miten kaloreita ja ravintoaineita lasketaan? Jos kyseessä on vaikka monimutkaisempi ruoka, niin kirjotatko kalorilaskuriin jokaisen aineksen erikseen vai mikä ois paras keino? Ois kiva aina päivän päätteeks tietää suunnilleen paljonko mitäkin on tullut syötyä, mutten oo löytänyt vielä mitään tarpeeks ”huoletonta” laskutapaa. Mietin vaan, että miten jotkut on niin tarkalleen tietosia siitä mitä ne syö. 😀
    Tosi motivoivia postauksia sulla!

  2. Moikka Hanna! En laske kaloreita mitenkään tarkkaan tällä hetkellä. Yleensä kun jotakin tiettyä ruokavaliota noudatetaan esimerkiksi dieetillä, on annosvaihdoehdot mietitty etukäteen koko kokonaisuus huomioiden. Tällöin kaikki on siis laskettu kerran valmiiksi, jolloin ei tarvitse joka kerta laskureita pläräillä. Silloin toisaalta ei myöskään syödä fiiliksellä mitä vain ellei tietysti halua tehdä tätä laskemista joka kerta erikseen 🙂 muutoksia tehdään toki sitten matkan varrella tarpeen mukaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 24
Tykkää jutusta