3 SUURINTA SYYTÄ MIKSI ET KEHITY

Sis. mainoslinkkejä

Teen näin ja näin ja näin, mutta kehitystä ei tapahdu. Miksi en kehity? Kokemusteni mukaan on kolme isoa syytä, joiden vuoksi kehitystä ei tapahdu tai sitä tapahtuu liian hitaasti. Nämä asiat korjaamalla saadaan usein huomattava muutos aikaan ja kroppa muokkaantuu kuin humisten!

Suurimmat ja yleisimmät syyt yhtään sen kaunistelematta ovat:

1.LIIAN VÄHÄN RUOKAA

Tämä on kaikista yleisin syy. Treeniä riittää, mutta ravinto jää taka-alalle. Usein myös luullaan, että syödään paljon, mutta kun hommaa lähdetään tarkastelemaan, huomataan todellisuuden olevan ihan toinen. Miten sitä ruokavaliota sitten pitäisi lähteä korjaamaan? Lue hyödyllinen postaus: NÄIN KOOSTAT RUOKAVALION ITSE

2. LIIAN LÖYSÄÄ TREENIÄ

Jos treeni ei tunnu missään, ei se myöskään näy missään. Puske itseäsi eteenpäin. Saatat yllättyä kuinka paljon vahvempi todellisuudessa oletkaan tai kuinka paljon tehokkaammin jaksat treenata kun suorittamiseen löytyy vielä se seuraava vaihde. Älä siis päästä itseäsi liian helpolla – ei muuta kun raskaita sarjoja kehiin ja johan alkaa tapahtua!

3. NOUSUJOHTEISUUDEN PUUTE TREENEISSÄ

Kroppa adaptoituu nopeasti treenirasitukseen, jonka vuoksi nousujohteisuus on suuressa roolissa onnistuneen kehittymisen saavuttamiseksi. Jos salilla tulee aina tehtyä samat treenit samoilla liikkeillä, sarjoilla ja vastuksilla, ei tietyn pisteen jälkeen kehitystä enää pääse tapahtumaan.

Progressio on avain kehitykseen ja sitä voi toteuttaa useilla eri menetelmillä. Yleisin näistä on painojen kasvattaminen pikkuhiljaa treenistä toiseen ja siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Entä mitä tehdä, jos on nostellut sarjavastuksia ja kehitystäkin on tullut, mutta nyt se on tyssännyt? Tsekkaa ohjeet miten saa taas käyntiin: TYSSÄSIKÖ KEHITYS? NÄILLÄ KEINOILLA UUTEEN NOUSUUN!

Toppi täältä / Trikoot täältä / Kengät täältä

Näiden kolmen yleisen kohdan lisäksi on mainittava vielä kaksi usein toistuvaa seikkaa. Ensimmäinen on levon unohtuminen. Motivaatio on kova, halutaan kehitystä ja treenataan yhä enemmän ja enemmän. Tässä kohtaa on hyvä muistaa, että laatu korvaa määrän ja kehitys tapahtuu levossa, eli sitä tosissaan tarvitaan! Tätä ei jostain syystä aina oteta niin vakavasti, mutta ne jotka tämän uskovat, pääsevät pitkälle. Toinen juttu taas on pitkäjänteisyys, joka on ehdoton edellytys kehitykseen – ilman sitä silminnähtävää kehitystä ei pääse tapahtumaan vaikka olisi muutoin kaikki muu kunnossa. Kehittyminen tosissaan vie jonkin verran aikaa, joten keep on going! Se palkitaan!

Laihduttamisessa on myös omat kompastuskivensä: MIKSI EN LAIHDU – 10 SYYTÄ EPÄONNISTUMISEEN

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: NYT VALITETAAN!

 

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina
YouTubessa: Ida Jemina
Instagramissa: @idajemina
Facebookissa: Ida Jemina

Ida Jemina

Yksi vastaus artikkeliin “3 SUURINTA SYYTÄ MIKSI ET KEHITY”

  1. Ihanat noi housut!! onks niissä vyötäröllä kiristysnauhaa? jos ei niin onko napakat, vai saako niitä olla nostelemaasa reenin aikana?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 24
Tykkää jutusta