PIENIÄ MUUTOKSIA

Sis. mainoslinkkejä

Heiii mikä meininki! Long time no A-B-C! Mahtava olla täällä jutskaamassa teille nimittäin viime kerrasta on pyörähtänyt tovi. Mielettömiä projekteja on käynnissä taustalla, joten meikäläisen kädet ovat tursuneet hommista. Vaikka duunipäivät venyvät ihan sinne nukkumaanmenoon saakka, niin energiaa sen kun pisaa, joten oikeiden asioiden äärellä ollaan!  

Syksy on monelle pientä uudistumisen aikaa ja sitä se on ollut myös minulle. Ilmojen viilentyessä ja iltojen pimentyessä huomaan itsessäni sen, että treenimotivaatio on taas ihan huipussaan. Ihan mahtava treenata kunnon salisessareita sekä tuntea kuinka kroppa vahvistuu ja paikat kehittyvät. Arat lihakset jos mitkä vain lisäävät fiilistä entisestään. Nämä kirpeät ilmat selkeästi sopivat minulle, vaikka lämpimien säiden ystävä olenkin. Snäpissä olenkin vitsaillut muutamien kanssa, että mitäs muuta sitä täällä pimeydessä tekemään kuin treenaamaan ja syksy on selkeästi monen muunkin mielestä parasta treeniaikaa.

Joskus kun halutaan parantaa omaa hyvinvointia, syödä paremmin taikka urheilla enemmän, asiaa voi helposti lähteä miettimään liian suuresti, täyskäännös-meiningillä. Radikaaleissa muutoksissa voi kuitenkin olla se haaste, että niihin voi joskus olla vaikea sopeutua ja siksi paluu entiseen voi käydä salakavalan äkkiä.

Kaikkea ei kuitenkaan onneksi aina tarvitse muuttaa yhdeltä istumalta, sillä ne isot muutokset ja pitkäkestoiset sellaiset koostuvat itse asiassa monista pienistä muutoksista. Juuri nuo yksittäiset pienet teot ovat koko homman tähtiä. Ne ovat sellaisia, jotka inspiroivat taas uusiin pieniin muutoksiin ja ne taas jälleen uusiin pieniin muutoksiin. Loppupeleissä sitä huomaakin, että hetkinen elämänlaatu onkin parantanut huimasti ja aivan kuin itsestään – ja mikä tärkeintä pysyvästi eikä vain hetkellisesti.

Toppi täältä / Trikoot täältä / Kengät täältä / Puma-pullo täältä

Tämän voi todeta ihan omassa elämässä. Kun vaihdat jonkin yksittäisen asian ruokavaliossasi parempaan, huomaat kohta kiinnittäväsi ihan uudella tavalla huomiota myös niihin muihin aineksiin. Onko sulla käynyt näin? Tai jos tauon jälkeen teet muutaman treenin, huomaatkin taas kohta koukuttuvasi niistä mahtavista endorfiineista ja luukuttavasi pian elämäsi treenejä. Ja usein kun treenit rullaa tulee myös helposti syötyä paremmin. Tai jos esim. lisäät vesilasillisen aamuusi herättyäsi, saatatkin kiinnittää riittävään vedenjuomiseen paremmin huomiota myös muun päivän aikana. Jos menet puoli tuntia aikaisemmin nukkumaan, voi uusi energia ja hyvä olo seuraavana päivänä saada sinut tekemään tuotteiliaita ja fiksuja valintoja seuraavana päivänä.

Kokeile siis tällä viikolla tehdä yksi pieni muutos päiviisi. Se voi olla kuinka pikkiriikkinen tahansa, mutta pidä siitä kiinni. Lisää vihreää annoksiisi, verryttele herättyäsi, kulauta sitruunavettä nassuun, vaihda kananmunat luomuun, käy reippaalla iltakävelyllä, tee lyhyt venyttely treenin päätteeksi, kokeile itsellesi uutta raaka-ainetta.. Kaikkea ei tarvitse muuttaa kerralla vaan valitse yksi sellainen asia, joka tuntuu susta hyvältä. 

Yksittäinen asia joka isossa mittakaavassa voi olla pieni, voi saada aikaan lumipallomaisen suuren reaktion. Siksi niitä pieniä tekoja ei kannata väheksyä vaan niitä kannattaa tehdä. Ne ovat koko homman juoni. Ei kun inspistä uuteen viikkoon ja kirpsakkaa maanantaita!

LUE MYÖS: 5 YLEISTÄ KOMPASTUSKIVEÄ RUOKAVALIOSSA – TARKISTA!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: TIUKKA TEHOTREENI – KATSO OHJEET

 

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina 
Instagramissa: @idajemina 
Facebookissa: Ida Jemina