Käytätkö rasvanpolttotabletteja? Mitä lisäravinteita palautusjuoman lisäksi?

Sis. mainoslinkkejä

Kiitos teille kaikista tsempeistä, olette olleet mielessä <3 Leikkaus on ohi ja olen nyt kotona. Voimat ovat aika loppu ja kivut ikävät, joten kirjoittelen tästä aiheesta oman postauksensa ja vastailen kaikkiin kommentteihin, kun olen taas tolpillani. Olin kuitenkin ajatellut teitä ja kirjoittanut ennen leikkausta toivepostauksen, jossa vastaan pariin lukijan esittämään kysymykseen.

 

”Käytätkö jotain rasvanpoltto tabletteja? Voisitko tehdä postausta niistä, vai joko sinulla on jo?”

”Aattelin kysästä sitä, että mitä lisäravinteita suosittelisit palkkarin lisäks kun salilla tulee kuitenkin viis kertaa viikossa käytyä?”

Kiitos kysymästä! Lähdetään liikkeelle siitä palautusjuomasta, joka on salitreenareille yksi tärkeimmistä ja hyödyllisimmistä lisäravinteista. Hyvä palautusjuoma koostuu rivakasti imeytyvästä ja aminohappokoostumukseltaan korkealaatuisesta proteiinista. Olen varmasti maininnut tämän monesti, mutta itse käytän tätä proteiinivalmistetta sen loistavan hinta-laatusuhteen vuoksi. Makuvaihtoehtoja on myös monia, joten ei ehdi kyllästyä.

Treenin jälkeen lihakset ovat hyvin ravinteita vastaanottavassa tilassa, jolloin on sopiva hetki nauttia hiilihydraatteja. Omassa palkkarissani käytän tilanteesta riippuen maltoa tähän tarkoitukseen.

Mutta mitä palautusjuoman lisäksi sitten kannattaisi nauttia?

Tässä kohtaa ei tarvitse kauaa vastausta miettiä. Kreatiinista on kovatehoisesti liikkuvalle urheilijalle paljon hyötyä. Sen vaikutus voi näkyä treenitehojen kasvussa ja tätä kautta peilissä. Lihakset käyttävätkin kreatiinia energiaksi nopeissa suorituksissa, kuten salilla treenatessa. Kreatiinin voi helposti nauttia palautusjuoman kanssa ja itse viskaan sen aina mukaan sheikkeriin. Käytössäni on tämä valmiste.

Molempien kuvien treenivaatteet ovat House of Brandonilta

Mitä muuta? Aminohappoja! Eräs käyttötarkoitus BCAA/EAA-aminoille löytyy ennen treeniä ja sen aikana, sillä salilla huhkimisen aikana lihasta purkautuu energiaksi ja tätä voi ehkäistä varmistamalla oleellisten aminoiden saatavuus rautaa kolistellessa. Helposti parhaimman makuinen on mielestäni tämä aminohappovalmiste.

Entäs sitten vitamiinit ja muut pois lukien nämä urheilulisäravinteet? Tärkeimmät ja vain tärkeimmät niistä olen kertonut tässä postauksessa: Kun kymmenet eri purnukat ja pillerit eivät nappaa

Sitten tuohon rasvanpolttotablettikysymykseen. Ruokavalio on rasvanpoltossa kaiken lähtökohta ja sitä ei voi kylliksi korostaa. Kun perusasiat ovat laihtumisen kannalta kunnossa, voidaan alkaa miettimään olisiko hienosäädöstä apua. En käytä rasvanpolttotabletteja, mutta loppuvaiheessa dieettiä olen ottanut käyttöön yhden sitä tukevan valmisteen. Olen kirjoittanut tästä aiheesta ihan oman postauksensa ja sen voit lukea täältä: Rasvanpolttajat – buustia laihdutukseen?

Hyviä kysymyksiä! Tack så mycket ja ensi kertaan!

Edellisessä postauksessa: LEIKKAUKSEEN