Kokeile tätä tuntuvaa vatsaliikettä

Tein salilla treenin päätteeksi perusvatsaliikkeistä hieman poikkeavaa liikettä. Tässä liikkeessä apuna on soutulaite, jossa on liikkuva penkki. Ei hätää, jos saliltasi ei soutulaitetta löydy. Tekstin lopussa on myös muita vaihtoehtoja tehokkaaseen vatsatreeniin.

vatsaliike

Jalat asetetaan penkille ja kämmenet lattiaan. Alkutilanteessa ollaan tiukassa lankkuasennossa. On tärkeää pitää vatsa tiukkana ja peppu alhaalla. Tämän jälkeen tuodaan jalat suorina kohti kämmeniä ja viedään taas takaisin alas kontrolloidusti.

Vatsalihastreeni

Toinen versio liikkeestä on laittaa kyynärpäät lattiaan ja tuoda jalat koukussa kohti käsiä. Muista rutistaa vatsoja oikein kunnolla.

Vatsatreeni

Itse pidän molemmista versioista. Kokeile ihmeessä kumpaakin, niin löydät oman suosikkisi. Voit myös tehdä molempia vuorosarjoin.

Jos saliltasi ei löydy kyseistä laitetta tai haluat kokeilla muita loistavia core-liikkeitä, tsekkaa nämä rankat liikkeet:

abs

10 minuutin tehokkaaseen vatsatreeniini pääset tästä. Treenin voi tehdä kotona ja siihen kuluu vain kymmenen minuuttia aikaa!

vatsatreeni kotona

Jos taas haluat hauskan, mutta tuntuvan vatsa- ja kylkitreenin, katso tämä postaus.

side-to-side

Eilen kerroin, mitkä 8 juttua voivat parantaa itsevarmuutta