TESTASIN DEMI LOVATON TREENIN!

*Sisältää mainoslinkkejä

Fiuuuuuh! Testasin juuri äsken Demi Lovaton treeniä! Jos itse treeni kiinnostaa ja miltä se tuntui niin keep on reading!

Bongasin tämän treenin jokin aika sitten ja lähdin selvittelemään minkälainen jumppa on oikeastaan kyseessä. Mikäs sen parempi testi kuin itse treenin vetäminen alusta loppuun!

Tämän voi suorittaa ihan kotosalla, jos omistat jonkinnäköiset käsipainot. Treeni sisältää kuusi eri liikettä ja jokaista tehdään kolme settiä. Itse suoritin jumpan kuntopiirinä tehden kolme rundia. Hengittelin vähän liikkeiden välissä, mutta pyrin pitämään pidemmät tauot vasta rundin päätteeksi.

LIIKE 1. ASKELKYYKKY-POTKU-KOMBO 10 toistoa


Tähän liikkeeseen tarvitaan käsipainot. Voin kertoa, että kyllä muuten olkapäissä tuntui varsinkin, kun edellisenä päivänä olin juuri treenannut ne! Eli ensin tehdään askelkyykky taakse vieden samalla käsipainot ylös eteen. Pyri tekemään tämä kontrolloidusti. Ponnista sieltä ylös ja potkaise jalka eteen laskien käsipainot alas sivuille. Muista tehdä liike myös toisella jalalla.

LIIKE 2. RISTIASKELKYYKKY + POTKU SIVULLE KÄDET LATTIASSA 10 toistoa


Pidä kädet lattiassa koko liikkeen ajan. Vie jalka ristiin taakse ja tee sieltä potku sivulle. Ristiaskelkyykyssä vie polvi ihan lattiaan asti (ylemmässä kuvassa liike on vielä kesken) Muista tehdä molemmat puolet.

LIIKE 3. WOOD CHOP KYYKYSSÄ 10 toistoa


Demin treenissä wood chop tehtiin staattisessa kyykyssä asettamalla kuminauha sohvan jalkaan kiinni. Liikkeen voi kuitenkin myös tehdä vapaalla painolla, jos sinulla ei ole kuminauhaa tarkoitukseen. Liike menee diagonaalisesti alakulmasta yläkulmaan. Tunne kuinka keskikroppa työskentelee. Muista tehdä molemmat puolet.

LIIKE 4. LANKKUKÄVELY PUNNERRUKSELLA 10 toistoa


Lähde seisoma-asennosta liikkeelle ja lähde kävelemään käsillä eteenpäin pitäen jalat paikoillaan lattiassa. Pidä keskikroppa tiukkana. Päästyäsi lankkuasentoon tee etunojapunnerrus ja lähde taas kävelemään käsillä kohti jalkoja. Nouse ylös asti ja toista uudelleen. Tämä oli meidän koirien suosikkiliike ja ne alkoivat aina venyttelemään samaan tyyliin kuin tein tätä liikettä!

LIIKE 5. BURPEE HYPYLLÄ 10 toistoa


Ai että ja sitten vanhaan kunnon burpeeseen hypyllä! Anna mennä!

LIIKE 6. RUTISTUKSET 20 toistoa


Ja viimeisenä liikkeenä vatsarutistukset, joita muista liikkeistä poiketen tehtiin 20 toistoa.

Huh kyllä hengästytti ja hiki lensi! Tasasin hengitystä aina vähän tuossa puolessa välissä treeniä, niin että sain kaikki liikkeet tehtyä kunnon teholla. Pyrin kuitenkin pitämään tauot lyhyinä niin, että pidin pidemmän tauon vasta kierroksen päätteeksi. Kierroksia tein yhteensä kolme.

Treenitakki täältä / Strong Today -toppi täältä / Treenikengät täältä

Kaiken kaikkiaan kelpo jumppa! Etenkin jos lisäkulutusta kaipaa, niin tämä on erinomainen siihen. Taukojen pituudella voit säädellä intensiteettiä ja sykkeitä. Erityisesti pidin siitä, että treeni oli suht tasapainoinen niin, että kroppa pääsi monipuolisesti työskentelemään. Eniten treeni otti keskivartaloon, jalkoihin ja olkapäihin. Tämän pystyy taukoineen suorittamaan helposti puoleen tuntiin, mikä on aika näppärä aika tämän tyyppiselle treenille. Pistä ihmeessä testiin ja kerro mitä pidit!

Mahtavia jumppia jengi! Kenes staran treeni laitetaan testiin seuraavaksi?💪

LUE MYÖS: 5 KEINOA JOILLA VIET TREENIT UUDELLE TASOLLE!

EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA: MILLOIN NAIMISIIN? MILLAISET HÄÄT?

👻 Seuraa snapchatissa: idajemina 👻
YouTubessa: Ida Jemina 
Instagramissa: @idajemina 
Facebookissa: Ida Jemina